Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 75 verhogen

za jan 08, 2005 20:31

Of een SZ fuseestuk (en evoluzione?) monteren, waar de bevestiging van onderste fuseekogel ongeveer een cm verder van de as is geplaatst(oftewel het onderste deel van het fuseestuk is langer) en dus de onderste draagarm bij een verlaagde auto rechter zal blijven staan.
Deze fusestukken zijn echter belachelijk duur.
Het viel me inderdaad op dat de auto's van het JS team allemaal vrij hoog stonden aan de voorzijde.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 75 verhogen

za jan 08, 2005 20:59

@Lenz: Klopt, maar komend jaar wordt dat anders, wait and see! :wink:
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 75 verhogen

zo jan 09, 2005 10:55

op de autodelta alfettas werden alu draagarmen gebruikt, zijn der hier ook alfisti die daar me rijden.


:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 verhogen

zo jan 09, 2005 19:09

Ik ben er toch wel van overtuigd dat te laag negatief werkt :shock:
marc7eleven heeft het bij het rechte eind.
Bij mijn ring TS heb ik er ook veel mee gespeeld en uiteindelijk is de onderste draagarm ~ horizontaal komen te staan in onbelaste toestand. Te laag introduceert alleen maar extra veel bodyroll, lastwissel en een onderstuurde auto.

Op het oude forum heb ik al eens hierover geschreven met mooie plaatjes erbij :) .
Oorspronkelijk was de SZ fusee het onderwerp.
SZ fusee

Saluti,
Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 75 verhogen

zo jan 09, 2005 19:32

@Turbomarc; ik heb vorig jaar op het forum een aantal pics gevonden van een verstelbare torsiestaaf bevestiging. Waarbij dus de 'vaste zijde ' versteld kon worden om zodoende per situatie je rijdhoogte aan te passen (traploos dacht ik...).
Heb ze nog wel ergens op de pc staan als je interesse hebt? 8)
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 verhogen

zo jan 09, 2005 20:07

Frank, mail ze me aub :P
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 07:34

Ik heb de auto aan de voorkant 1 tandje hoger gezet :evil:

De torsiestang achter is zoals gebruikelijk niet los te krijgen. Zaterdag maar even kijken op de brug of ik eea verhitten kan..... :cry:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 09:12

Nog ff voor de duidelijkheid: Alleen voor is inderdaad iets van 5cm, maar als je dan achter eentje terugzet dan heb je (dacht ik, moet je ff checken in die engelse tekst) iets van 0,5cm in totaal.

Dus de combi voor/achter zorgt voor een wat meer stapsgewijze verstelling. Dus als je 2,5cm omhoog wilt dan moet je (als mijn 0,5cm verhaal klopt) aan de draagarm bijvoorbeeld 5 tandjes doen en achter op de torsiebar 5 tandjes terug. Dit omdat voor minder tandjes zitten dan achter.

Maar volgens mij begreep je dit al!
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 09:20

Klopte dus niet helemaal; 1,5 tot 2 mm per tik aan iedere zijde.

Dus dan moet je voor 2cm verhogen aan de draagarm 10 tot14 tikken omlaag en achter hetzelfde omhoog (omdat vóór meer tikken heeft dan achter dus achter met grotere stappen gaat). Samengevat: Tien omhoog achter is meer dan 10 omlaag aan de voorste draagarm, en daarom gaat ie omhoog.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 12:53

Enige probleempje is dat de torsiestaaf achter niet los komt.... :?
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 12:55

Zijn die SZ fusee stukken ergens te koop?
Passen deze dan op een 75 :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 15:05

Yep,

passen gewoon op een 75, mits 16" wielen.
Te koop bij alfa romeo denk ik, maar er zijn natuurlijk ook eigen "huis en tuin" oplossingen mogelijk.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Constantijn

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 17:22

:roll: Alfa Romeo artikelnummers: 60552135 en 60552335 (L&R dus), ze kosten 743.80 euro per stuk (incl.BTW).

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 17:42

Dan ga ik denk ik toch maar voor de huis en tuin oplossing :roll:
Beetje prijzig... En 16" in niet zo'n courante maat voor slicks etc.

Omgekeerde fusee heeft niet mijn voorkeur. Nog andere suggesties ??
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: 75 verhogen

wo jan 12, 2005 18:43

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede oplossing. De omgedraaide fusee is gewoon een goede oplossing mits je daarvoor een kogel gebruikt die geschikt is. Dan zit je dus met het probleem van 16". Ik wil ook op 15" blijven, maar als je dus een set compomotive velgen kan vinden, die hebben de grootste binnenmaat die er is. Misschien dat het daarin past.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Terug naar “Algemene Technische vragen”