greyhound

RE: Spee ff door de plee..

wo dec 19, 2007 18:11

Kijk Diele,

NIEMAND pakt jou je centen af. Als jij zo nodig de snelle jongen uit wilt hangen dan brandt jij je bips. En het is algemeen bekend: Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dus gewoon het gas zover intrappen als wettelijk toegestaan is en je hebt geen last. Hoef ik ook minder snelle figuren uit de auto te zagen.
En je werkt in 0031? Schaam je je voor je eigen land? Waarom zet je gewoon niet Nederland neer. Of ben je zo'n lekkere voetbalfan die onschuldige mensen op kosten jaagt omdat die voetbalfan nou eenmaal niet zonder oppas en vernielingen kan?

Groetjes,

Greyhound :D

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo dec 19, 2007 18:16

- @Greyhound Mensen die mij persoonlijk kennen ,liggen nu rollend over de grond van het lachen door je vorige post....

-Diele haat voetbal !!!

-En in het punt van dit Topic was dat Koos Spee klinklare onzin staat te verkopen, als hij zegt dat z'n onzin boetes bijdragen aan de verkeersveiligheid.

-Ik ben al jaren niet meer geflitst..... :P
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

greyhound

wo dec 19, 2007 18:27

Dag Diele,

Heb ik die mensen weer een prettige avond bezorgd en ze hoeven gelijk niet meer te stofzuigen. Heb ik ze zelfs tweemaal een prettige avond bezorgd.

Groetjes,

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 19, 2007 18:38

Maar we moeten wel meteen onze kleren in de was doen, da's weer minder :x
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

van G
Guru
Guru

Re: RE: Spee ff door de plee..

wo dec 19, 2007 20:14

Diele haat voetbal !!!
diele vriend...... van G haat ook voetbal :idea:

eneeh bekeurings :wink:
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 19, 2007 20:38

Kijk Diele,

NIEMAND pakt jou je centen af. Als jij zo nodig de snelle jongen uit wilt hangen dan brandt jij je bips. En het is algemeen bekend: Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dus gewoon het gas zover intrappen als wettelijk toegestaan is en je hebt geen last. Hoef ik ook minder snelle figuren uit de auto te zagen.
En je werkt in 0031? Schaam je je voor je eigen land? Waarom zet je gewoon niet Nederland neer. Of ben je zo'n lekkere voetbalfan die onschuldige mensen op kosten jaagt omdat die voetbalfan nou eenmaal niet zonder oppas en vernielingen kan?

Groetjes,

Daar gaat hij weer. "Snelle jongen uithangen", "uitzagen", nou nou nou. De vorige keer dat je het vanuit die hoek benaderde heb ik daarop gereageerd. Ik heb je precies verteld waarom ik dat geen steek vond houden en ik hoopte uiteraard op een reactie. Dat die er niet kwam, nou ja, jammer dan, het zij zo. Maar nu begin je doodleuk weer opnieuw om iedereen die zich ergert aan de 7-km boetes voor straatracers uit te maken. Get real Greyhound, het een heeft niets met het ander te maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

greyhound

wo dec 19, 2007 20:57

Dan krijg je nu antwoord, Alfavaganza,

Je hebt een hekel aan Koos Spee en zijn compaan Andre vd Toorn en je wilt deze mensen van de buis? Nou, dan zet je toch gewoon de knop om of (en daar zit hem nou net de kneep) je houdt je aan de snelheid zodat deze programma's niet meer gemaakt kunnen worden. En ik zit mensen te ergeren? Nou, valt wel mee, hoor. Volgens mij zitten deze door mij zogenaamde geergerde figuren meer met zichzelf in de maag, omdat ze weer iets gedaan hebben wat wettelijk nou eenmaal niet mag. En in plaats van de schuld bij zichzelf te zoeken, gaan deze mensen op mij zitten hakken, op Koos zitten hakken, op Andre zitten hakken en op iedereen die in hun ogen iets verkeerds doen.
Echter, Alfavaganza, de fout zit juist bij deze mensen. Jij en allen die het aangaan kunnen nu wel het uiterst getergde persoontje gaan zitten spelen, maar er zijn regels. En als daar op een bord 70 staat en je rijdt er fluitend met 80 voorbij, wordt je dus geverbaliseerd voor 76. Ergerlijk als je beboet wordt, maar er stond nou eenmaal 70 en dan moet je niet het beschadigde jongetje uit gaan zitten hangen, maar bij jezelf te rade gaan. Ook ik ben niet geheel vrij van zonden. Mijn eerste en enigste boete scoorde ik in 1984. Toen mocht je op elke snelweg 100 km/u. Ik reed op de naald 150 (dus strak aan de grens) en kreeg een boete voor 140. Dat kostte me toen 180 gulden of 4 dagen zitten.
Ik heb toen voor de spiegel getsaan en heb mezelf helemaal verrot gescholden. Dit wil ik me nooit meer laten overkomen en tot nu toe ben ik sinds april 1984 boete-vrij. Ik was een paar jaar geleden op weg en toen waren er snelheidscontroles. Je mocht daar 70 en bijna iedereen knalde me voorbij, sommigen zelfs met middelvinger opgestoken (dus niet alleen op dit forum ergeren zich mensen aan mij). Het werd echter een kilometer verder verdraaid rustig, want deze middelvinger-coureurs werden allemaal naar een parkeerplaats geleid, waar hun de score meedgedeeld werd.
Er zijn dus regels in dit landje en daar heb je je aan te houden en als je dat niet wilt, dan moet ook jij met je bips op de blaren zitten.

Groetjes,

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2007 21:04

Er zijn dus regels in dit landje en daar heb je je aan te houden en als je dat niet wilt, dan moet ook jij met je bips op de blaren zitten.

En ik begrijp dat jij daar persoonlijk iedereen hier op het ALFA Forum aan gaat houden... :?:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2007 21:08

Weet je wat ik zo grappig vind Greyhound, ik hoor hier vrij weinig mensen klagen over hun boetes, toch pak jij dat als het sterkste punt, niemand trekt het systeem in twijfel. Wat WEL word bekritiseerd is de beargumentatie van Koos Spee, en ik moet eerlijk zeggen, je lijkt bijna te posten zoals Koos Spee praat; als je maar veel lult, valt het niemand op dat je eigenlijk niks nuttigs zegt.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

greyhound

wo dec 19, 2007 21:10

Och Diele, ik hoop, dat die mensen die het aangaat eens eindelijk zich als volwassen mensen gaan gedragen die inzien dat zijzelf fout zitten. En ik iedereen aan de regels houden? Dat laat ik liever aan jou over, want bij jou ontbreekt het niet aan een bepaalde vorm van narcisme heb ik zo het idee.
Ik probeer me alleen een beeld te verschaffen van de personen die allemaal een hekel aan Koos, Andre en de agenten hebben. En of jij het nou wilt of niet Diele: Er zijn inderdaad regels. En als jij die regels overtreed, tsja, dan zul je je bankrekening weer een stukje lichter moeten maken.

Groetjes,

Greyhound 8)

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 19, 2007 21:11

Weet je wat ik zo grappig vind Greyhound, ik hoor hier vrij weinig mensen klagen over hun boetes, toch pak jij dat als het sterkste punt, niemand trekt het systeem in twijfel. Wat WEL word bekritiseerd is de beargumentatie van Koos Spee, en ik moet eerlijk zeggen, je lijkt bijna te posten zoals Koos Spee praat; als je maar veel lult, valt het niemand op dat je eigenlijk niks nuttigs zegt.
=D>
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

chopmax
Member
Member

wo dec 19, 2007 21:14

Ik zoek nog steeds de uitleg waarom het beleid van Koos Spee is om 50% van de onder zijn verantwoordelijkheid uitgeschreven bekeuringen voor 1 optie te laten zijn. 4-10 km/h te snel.

Laat ik het over een andere boeg gooien. Op de site van het OM: boetebase.nl zie ik nog veel meer regels, daar kraait verhoudingsgewijs geen haan naar.

Het geeft mij een gevoel als of Koos Spee chef kok is in een restaurant. Een heel vaag restaurant. De kaart is bijna 20 pagina`s, maar iedereen eet er alleen de friet met mayo.

Op zich niet verkeerd, maar wel heel vaag. Is er iets mis met de rest van de keuken?

Met andere woorden, worden de rest van de verkeersregels netjes nageleefd? Of alleen bijna nooit bekeurd?
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2007 21:17

En als jij die regels overtreed, tsja, dan zul je je bankrekening weer een stukje lichter moeten maken.

Nogmaal , nergens in dit Topic gaat het hier over..... :?:
75 1.8 ie

Landcruiser
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

chopmax
Member
Member

wo dec 19, 2007 21:32

Als ik een overtreding maak betaal ik m. Daarover hoor je me niet. Waar je me wel over hoort is het complete gebrek aan verhoudingen. Zeker als dat niet gebaseerd is op argumenten.

Regel is regel ben ik het helemaal mee eens. Maar waarom de ene regel wel prioriteit en de andere niet? Voor die keuze dient een gezagsdrager verantwoording af te leggen. En dat doet Spee niet. Die keuze is ook niet gemaakt door onze volksvertegenwoordiging of onze regering. Maar door onze politiemacht.

De keuze van Spee om niet langer meer samen te werken met Blik op de Weg omdat hij daar een kritisch geluid hoorde en geen spreektijd kreeg is ronduit Stalinistisch. Kennelijk weet Koos Spee niet meer wat een Constitionele Monarchie betekend.

Ik zie ieder jaar meer bekeuringen, rijden wij steeds slechter? Nee, want we zien ieder jaar minder ongevallen.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 19, 2007 21:33

Dan krijg je nu antwoord, Alfavaganza,

Je hebt een hekel aan Koos Spee en zijn compaan Andre vd Toorn en je wilt deze mensen van de buis? Nou, dan zet je toch gewoon de knop om of (en daar zit hem nou net de kneep) je houdt je aan de snelheid zodat deze programma's niet meer gemaakt kunnen worden. En ik zit mensen te ergeren? Nou, valt wel mee, hoor. Volgens mij zitten deze door mij zogenaamde geergerde figuren meer met zichzelf in de maag, omdat ze weer iets gedaan hebben wat wettelijk nou eenmaal niet mag. En in plaats van de schuld bij zichzelf te zoeken, gaan deze mensen op mij zitten hakken, op Koos zitten hakken, op Andre zitten hakken en op iedereen die in hun ogen iets verkeerds doen.
Echter, Alfavaganza, de fout zit juist bij deze mensen. Jij en allen die het aangaan kunnen nu wel het uiterst getergde persoontje gaan zitten spelen, maar er zijn regels. En als daar op een bord 70 staat en je rijdt er fluitend met 80 voorbij, wordt je dus geverbaliseerd voor 76. Ergerlijk als je beboet wordt, maar er stond nou eenmaal 70 en dan moet je niet het beschadigde jongetje uit gaan zitten hangen, maar bij jezelf te rade gaan. Ook ik ben niet geheel vrij van zonden. Mijn eerste en enigste boete scoorde ik in 1984. Toen mocht je op elke snelweg 100 km/u. Ik reed op de naald 150 (dus strak aan de grens) en kreeg een boete voor 140. Dat kostte me toen 180 gulden of 4 dagen zitten.
Ik heb toen voor de spiegel getsaan en heb mezelf helemaal verrot gescholden. Dit wil ik me nooit meer laten overkomen en tot nu toe ben ik sinds april 1984 boete-vrij. Ik was een paar jaar geleden op weg en toen waren er snelheidscontroles. Je mocht daar 70 en bijna iedereen knalde me voorbij, sommigen zelfs met middelvinger opgestoken (dus niet alleen op dit forum ergeren zich mensen aan mij). Het werd echter een kilometer verder verdraaid rustig, want deze middelvinger-coureurs werden allemaal naar een parkeerplaats geleid, waar hun de score meedgedeeld werd.

Groetjes,

Ik heb antwoord, dat is in ieder geval een begin. Nu zou het nog prettig zijn als je ook op mijn argumenten ingaat en niet mij woorden in de mond legt. Ik ga het proberen kort en bondig te houden.

1) ik wil helemaal niemand van de buis, ik wil dat er een klein beetje normale marge wordt aangehouden bij snelheidsbekeuringen
2) Ik weet precies wat het is om 100 te rijden op de A4 en letterlijk door 90% van het overige verkeer voorbij gestoven te worden. Ik rijd nu dik twintig jaar, en de overschrijdingen van de maximum snelheid waarvoor ik boetes heb binnen gekregen zijn alles bij elkaar opgeteld 30 km/uur. Dat is minder dan jij met die ene boete alleen al. Dus hou nou eens op met al die ongefundeerde aannames over andermans rijgedrag.
3) Ik erger me niet aan jouw mening, alleen aan het feit dat je anderen bij een normaal pleidooi voor wat marge voor snelheidsduivel uitmaakt.
4) Zo vind ik ook termen als "het beschadigde jongetje uithangen" knap denigrerend, Greyhound! Ik verkondig hier gewoon mijn mening. Ik weet andersom ook wel het e.e.a. aan waardeoordelen te verzinnen. Maar ik zal me inhouden, want ik probeer een normale discussie met je te hebben.
5) Nog één keer dan maar: het probleem met die kleine marge is dat je op een gegeven moment meer aandacht moet hebben voor je snelheidmeter dan voor het verkeer, omdat je anders onbewust die paar km te hard kunt rijden. Dáár gaat het om, dat is de kern. Je haalt er van alles bij, maar dáár ga je niet op in.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”