clecke
Member
Member

RE: 75 over laten spuiten.

vr apr 28, 2006 09:14

Peterke
Full Member
Full Member

Re: RE: 75 over laten spuiten.

vr apr 28, 2006 10:44

Die is het idd :)
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

MR Angel
Junior Member
Junior Member

vr apr 28, 2006 11:31

Ik zag in bovenstaande topic meerdere malen de naam AUTOMOBILI vallen. Nou heb ik hier zelf zo'n twee jaar geleden een Numerata in nero 602 gekocht, welke goed bevalt. Destijds heb ik een post gemaakt of mensen al ervaring hadden met AUTOMOBILI maar hier kwamen geen reacties op. Uiteindelijk was de staat waarin de 75 verkeerde van doorslaggevend belang voor mij en heb ik de auto aangeschaft, niet zonder na enkele maanden nog weleens te twijfelen aan het soort bedrijf waar hij vandaan kwam. Maar rij er nog bijna dagelijks in, en met zeer veel plezier :D . Achteraf gezien is het een goede auto geweest. Geen roest, amper defecten gehad tot op heden, en hij is gewoon keihard (de tectyleerder had naar eigen zeggen nog nooit een 75 in zo'n staat gezien).
Maar alsnog vraag ik me af of er hier andere zijn die ervaring hebben met automobili......

Over de rode numerata die er nog staat kan ik wel wat vertellen. Enkele weken geleden naar deze auto gekeken voor een vriend van me. Auto was echter niet te bereiden omdat de hoofdremcylinder kapot was, zo lek als een mandje, zat geen druppel meer in het remsysteem en daar waar het gelekt had was de motorruimte aangetast. Daarnaast vond ik dat de motor niet mooi stationair liep, de naald van het toerental schommelde nog al wat en hij was al reeds warm gedraaid toen we aankwamen. Ook zit er roest op de bekende plekken.
Dus voor eventuele kijkers....weten ze alvast wat concreter wat er te verwachten valt. Wellicht dat er inmiddels iets aan de remmen gedaan is....

ciao

Joost

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 28, 2006 12:42

Voor dat de mijne werd afgeleverd is hij door Multicar in Gorichem helemaal opnieuw (rood) gespoten.
Ik zou zeggen bel ze eens.

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 28, 2006 13:00

Hierbij even een reactie op het bericht van Mr.Angel aangaande de Nero 602 Numerata die bij Automobili vandaan komt.
Vraagje, is dit de Numerata waarbij het Numerata nummerplaatje op het dashboard ontbreekt, de bestuurderstoel wat slijtage plekken heeft, er een kras op de motorkap zit (of zat en nu dus is overgespoten),voorzien is van nagenoeg nieuwe Bridgestone banden, en bij aankoop 144.000 op de teller had staan?

Als dit uw auto is dan kan ik wel vertellen waar deze vandaan komt in Italië. Toen wij nog woonachtig waren in Trieste kwam ik regelmatig op het vliegveld van Treviso om familie en vrienden op te halen en weg te brengen. Daar de lokale AR dealer vlak bij het vliegveld zit gaat een liefhebber daar dus regelmatig kijken op het ‘occasie plein ’. Deze Numerat stond dus bij deze AR dealer in mei /juni 2004. Bij deze dealer komt nl ook de rode Numerata vandaan. Van beide auto’s heb ik diverse foto’s van de staat en conditie hoe zij bij deze dealer stonden.

Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 28, 2006 13:24

Hallo Peterke,

Het is al eerder gezegd maar ik zeg ook nog eens. Ga eerst eens een jaartje rijden met de 75!! Kijk hoe die bevalt en of er geen technische mankementen zijn. En of je niet leeg loopt op de kosten. TS blokken zijn oerdegelijk en kunnen zonder problemen de 300.000km halen. (mist enigzins normaal onderhouden en bereden) maar als je iets met achteremmen of cardanas hebt kan het ook al in de papieren lopen.
Als de auto goed bevalt en geen bodemloze put is investeer dan ZO SNEL mogelijk in een goede professionele antiroest behandeling.
En dan ooit eens keer iets aan die lak doen. Is het minst belangrijk en kost het meest!!

Blij te horen dat er ook 18 jarigen zijn die een 75 willen ipv een golf!!

Veel rijplezier met je 75,

DJ

Tip:
-vervang de castorrubbers voor 105 serie kogels. Kost niet zo veel en stuurt veel beter.
-vooral niet te veel verlagen, kost je spruitstukken. wil je een beter gevulde wielkast, zet er dan bijvoorbeeld 205/55/15 onder met ET 25 velgen. Staat het gelijk een stuk beter. 205//55/15 is iets groter dan de veel gebruikte en goedkopere maat 205/50/15

Peterke
Full Member
Full Member

vr apr 28, 2006 13:33

Hallo Peterke,

Het is al eerder gezegd maar ik zeg ook nog eens. Ga eerst eens een jaartje rijden met de 75!! Kijk hoe die bevalt en of er geen technische mankementen zijn. En of je niet leeg loopt op de kosten. TS blokken zijn oerdegelijk en kunnen zonder problemen de 300.000km halen. (mist enigzins normaal onderhouden en bereden) maar als je iets met achteremmen of cardanas hebt kan het ook al in de papieren lopen.
Als de auto goed bevalt en geen bodemloze put is investeer dan ZO SNEL mogelijk in een goede professionele antiroest behandeling.
En dan ooit eens keer iets aan die lak doen. Is het minst belangrijk en kost het meest!!

Blij te horen dat er ook 18 jarigen zijn die een 75 willen ipv een golf!!

Veel rijplezier met je 75,

DJ

Tip:
-vervang de castorrubbers voor 105 serie kogels. Kost niet zo veel en stuurt veel beter.
-vooral niet te veel verlagen, kost je spruitstukken. wil je een beter gevulde wielkast, zet er dan bijvoorbeeld 205/55/15 onder met ET 25 velgen. Staat het gelijk een stuk beter. 205//55/15 is iets groter dan de veel gebruikte en goedkopere maat 205/50/15
Bedankt maar verlagen gebeurt niet en de orginele velgen blijven er ook op.
Maar wat is zo'n anti roest behandeling?

De kleur valt idd best wel mee:

Afbeelding

Afbeelding

MVG, Peter
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

MR Angel
Junior Member
Junior Member

vr apr 28, 2006 14:14

Hallo Peterke,

zo van de foto;s te zien een hele mooie numerata! :) Gefeliciteerd met je aankoop.

In reactie op Mia Guilia, het is inderdaad de desbetreffende Numerata. De motorkap was mij bij aanschaf niet opgevallen, toch wel aandachtig naar de auto gekeken, maar dit zag ik pas enkele weken later bij de juiste lichtval op de motorkap. Inmiddels is er ook nog een dronken fietser opgeland toen ie geparkeerd stond dus als iemand er nog een heeft in nero 602...
Het enige dat opvalt in het verhaal is dat je een km-stand van 144.000 opgeeft, en ik hem gekocht heb met 104.000..... :?
Twijfel er echter niet aan dat het dezelfde auto betreft. Dus dan moet ie wel terug gedraaid zijn. Zaten idd nieuwe bridgestones onder, en de velgen waren net opnieuw gespoten. Inmiddels vervangen voor 16" OZ, zelfde velg, alleen groter en met de echte boutjes. Heb de auto augustus 2004 gekocht.
Ben wel erg benieuwd naar de fotos die u heeft van de auto. Kunt u die wellicht posten of mailen?

met vriendelijke groet

Joost

chris916
Member
Member

vr apr 28, 2006 15:31

Ik sluit me bij bovenstaande aan.

Heb je die auto in Zeewolde gekocht, overigens? Automobili had ook een rode Numerata met een lakprobleempje. Ik wou er éen dezer dagen eens langsrijden om te kijken wat daar allemaal voor moois staat... als jij er laatst geweest bent, kun jij me vast inlichten :wink:
Kan jij mij een adres van automobilli geven ? Ben al een keer met me pa door zeewolde gereden maar geen automobilli kunnen vinden en was ook niet echt bekend daar :?:
Automobili Superlegerra e Sport Veloce
Strandweg 25
3891 AE ZEEWOLDE
+31 (06) 54967814
Thnx !

MR Angel
Junior Member
Junior Member

vr apr 28, 2006 16:25

MiaGiulia, is bij u de km-stand van de rode numerata, zoals hij in Italie bij de dealer stond, ook bekend?

ciao

Joost

MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 28, 2006 19:30

Joost AKA MrAngel de km stand van de rode Numerata was dacht ik rond de 126.000 maar dat weet ik niet geheel zeker omdat enerzijds deze auto niet mijn interesse had, en anderzijds was deze reeds verkocht in de periode dat ik enkele keren naar de Nero 602 Numerata ben wezen kijken.

Veder heb ik de foto's in mijn foto album gezet, Klik hier

Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr apr 28, 2006 21:06

@Peterke: nou ben ik verre van een kenner op originaliteitsgebied maar dit zijn volgens mij geen originele 75 velgen. Of mischien alleen Nummerata? (vraagje voor de kenners) En je zou er een spacertje van 5mm achter kunnen zetten. 5mm lukt meestal wel zonder problemen.

Gr,
DJ

Peterke
Full Member
Full Member

vr apr 28, 2006 22:30

@Peterke: nou ben ik verre van een kenner op originaliteitsgebied maar dit zijn volgens mij geen originele 75 velgen. Of mischien alleen Nummerata? (vraagje voor de kenners) En je zou er een spacertje van 5mm achter kunnen zetten. 5mm lukt meestal wel zonder problemen.

Gr,
DJ
Zijn numerata velgen wat ik van de vorige eigenaar gehoord heb :)
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za apr 29, 2006 00:16

OK, geloof het onmiddelijk. Ben geen originaliteits deskundige.

Gr,
DJ

MR Angel
Junior Member
Junior Member

za apr 29, 2006 11:36

Hallo Mia Giulia,

bedankt voor het plaatsen van de fotos! Het is inderdaad de auto die ik bij automobili heb gekocht :D . Via AR nederland heb ik kunnen achterhalen dat de 1e eigenaar uit venetie kwam, zoals op het nr bord te zien is.De motorkap was al reeds overgespoten maar wel op zo'n manier dat je dat nog lichtelijk kan zien.
Hieronder een paar fotos van hoe hij er nu uitziet....

Ciao

Joost
Laatst gewijzigd door MR Angel op ma nov 26, 2007 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”