ik ben me af aan het vragen óf mijn Alfa (155 1.8 TS 16V uit '97) een probleem heeft met de koelvloeistof en áls dat zo is, wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.
Wat is er aan de hand? Heb eerder niet speciaal op het niveau van de koelvloeistof gelet, maar tijdens de wintercheck bij de dealer werd het lage niveau opgemerkt. Ook de garage waar ik 'm vast in onderhoud heb viel het op. Sinds november is er denk ik in totaal zo'n drie liter koelvloeistof bijgevuld (steeds tot max streepje). Na een paar honderd kilometer is het niveau dan weer gedaald tot ergens onderin de koelvloeistofbak. Het staat dan ernstig laag maar heb niet het idee dat het dan nog verder daalt.
Heb geen nattigheid in het interieur en er liggen geen plassen onder de auto dus een (grote) lekkage kan het niet zijn denk ik. En gelukkig hoef ik ook geen nieuwe paus aan te kondigen; van witte rook is dus (voorlopig?) geen sprake...
Wie heeft een idee? Baal d'r best wel van. Heb geen euro bezuinigd op onderhoud maar intussen staat er wel 238k op de klok. Zit niet echt te wachten op weer een forse kostenpost