Het was altijd mijn dagelijkse auto en voordat ik hem kocht in 2019 heeft mijn vader er in gereden.
Staat inmiddels alweer bijna 2 jaar stil te wachten op betere tijden. Ik heb er echter gewoon geen tijd voor om dit in orde te maken. Mede ook door een hoop andere alfa's en een jong gezin.
Wat is er aan de hand? Hij geeft een misfire op cilinder 3. Hier zijn al diverse dingen voor gedaan zoals: walnut blasting, andere bobine, nieuwe hogedruk pomp, stekkers van de bobine vervangen. Alles mocht niet baten, zelf denk ik nu met zekerheid te weten dat het een lekkende injector is. Dit denk ik omdat het olieniveau stijgt nadat de motor gelopen heeft.
Er zitten diverse nieuwe (2 jaar geleden in ieder geval) onderdelen op zoals:
-Nieuwe blokken en schrijven rondom
-Bilstein B6 dempers achter
-K004 Turbo
-Andere Software
-Accu (heeft altijd aan de druppellader gestaan)
Er is eigenlijk nooit op onderhoud bespaart, en vind het nog steeds een geweldige auto om in te rijden. Maar het laatste jaar voordat ik hem weg zette had ik er best wel wat dingen aan en het thuisfront vond het betrouwbare auto wel zo fijn. Aangezien ik nog steeds spijt heb dat ik mijn allereerste auto heb verkocht voor te weinig (heb er daarna geen meer verkocht) heb ik deze ook maar weg gezet. Inmiddels moet ik er nu toch aan geloven om te gaan ruimen.
Auto heeft geen schade of gehad, maar de lak is inmiddels wel een beetje dof geworden na 2 jaar stilstand. Foto's zijn niet geweldig maar geven wel een goede indruk van de auto.