mrdirk
Newbie
Newbie

Elektrische storing Alfa Romeo 159 2.4 jtdm Automaat

zo nov 26, 2017 12:53

Hi!

Ik ben de trotse bezitter van een Alfa Romeo 159 2.4 jtdm Automaat uit 2007. Natuurlijk even een foto erbij.
Echter ben ik tegen een technisch probleem aangelopen waar ook de Alfa dealer/garage mij niet verder mee kan helpen.
Ik hoop daarom heel erg op technische hulp van kenners op dit forum.

De technische storing lijkt in het technische gedeelte van de automaat te zitten.
Ik zal hieronder de symptonen beschrijven:

• De sleutel released niet bij het uitzetten van de motor
  • Om de sleutel er toch uit te krijgen moet ik de auto uitzetten, heel kort bijna starten en weer uitzetten
  • De sleutel released met de methode hierboven en dan hoor ik 10x een piep (zelfde toon als die van de gordel niet om hebben)
  • De automaat kon ik vroeger tijdens het rijden in handmatig zetten, dat werkt nu niet meer
  • Handmatig schakelen werkt nog wel als ik hem direct na het starten van de motor in handmatig zet
  • De sport/winter knop lijkt het niet te doen. Het lampje wel maar er verschijnt geen 'S' meer in het dashboard en de toeren gaan niet omhoog
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik een keer een flesje jus over deze automaatunit heb laten vallen. Sinds dien plakt ook het sport/winter knopje. Wellicht heeft dat er wat mee te maken?

Is er iemand die deze symptonen herkent en een onderdeel zou kunnen aanwijzen wat moet worden vervangen?

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”