Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 12:29

Vorige week zijn bij de Duyf enkele ingrepen aan de aandrijving gepleegd.

te weten:
-Drukgroep incl lager en koppeling,
-3 synchromesh ringen
-Voorste bakrubbers.
-Triangelrubber
-achterste haryschijf

Het schakelen gaat nog wat stroef, dat zal de nieuwigheid wel zijn, maar er doet zich een nieuw fenomeen voor.

Bij koude start en dus lage toeren, rammelt/rinkelt er wat onderin aan/in koppelingshuis zijde. Bij indrukken van het koppelingspedaal is het geluid weg, bij opkomen van de koppeling in z'n vrij is het geluid er weer.
Ik verdacht eerst de uitlaat tegen de koets, zo'n soort geluid is het, maar dit bleek niet het geval. Ook zit er verder nix los zo op het eerste gevoel/zicht en lijkt het geluid toch uit het voorste deel van de transaxle te komen.
Bij warme motor is bij 900 toeren het geluid weg, maar als ik bij plotseling gas los het toerental even naar de 4-500 breng, rammelt het weer tot de carbs het toerental op 900 terug gooien.

Nou heb ik enkele uren de oude technische vragen zitten te bestuderen, maar ik lees geen eenduidigheid. Variërend van 'Ach, dat hoort erbij' tot 'lager zus en zo kapot'.

Wie bied?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4348
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 15:02

Hitteschild boven de uitlaat.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 17:28

Hitteschild boven de uitlaat.
Dat zit meer aan de voorzijde. Komt echt uit het binnenste zo lijkt het.

Lijkt erg hier op al is dit een 6 cilinder met dubbele plaat.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 17:41

Ondanks dat het nieuw is. klinkt het wel erg als druklager.
Zeker bij koude motor (of erg laag toerental van 500) is dit hoorbaar. Zelfs als ze nieuw zijn kan dat. Is net zo iets als het piepen bij het indrukken van de koppeling. Dat kan ook met een geheel nieuwe koppeling gebeuren.
Is niet erg, wel "irritant" ofwel karakter.
Als de motor warm is en deze na gasgeven terugzakt naar 400-500 toeren en dan weer terugkomt op 900, heb ik wel het vermoeden dat het mengsel wat rijk is.

Groet,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1280
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 19:03

rammelen transaxle bij traag stationair is normaal eventueel stationair toerental wat verhogen
https://drive.google.com/file/d/0B9Fa8_ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/file/d/0B9Fa8_ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: Rammelen Transaxle

ma mei 25, 2015 20:09

Ondanks dat het nieuw is. klinkt het wel erg als druklager.
Zeker bij koude motor (of erg laag toerental van 500) is dit hoorbaar. Zelfs als ze nieuw zijn kan dat. Is net zo iets als het piepen bij het indrukken van de koppeling. Dat kan ook met een geheel nieuwe koppeling gebeuren.
Is niet erg, wel "irritant" ofwel karakter.
Als de motor warm is en deze na gasgeven terugzakt naar 400-500 toeren en dan weer terugkomt op 900, heb ik wel het vermoeden dat het mengsel wat rijk is.

Groet,
Rob
Mmm. Beetje van de zware druk in de fonetische drup dus...

Dat van dat rijk staan kan idd wel. Tijdens het rustig cruisen rond de 100 lispelt/knispert/knettert er iets heel zachtjes in de uitlaat zo lijkt het.

@Performa, Interessant lijstje!
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Terug naar “Algemene Technische vragen”