Hoi! Wat ik mij nog denk te herinneren van mijn tijd als ''ketelbinkie'' is dat dit foutcodes zijn die betrekking hebben op het CAN-bus communicatienetwerk, waarlangs de diverse ECU's in verbinding staan.. Ik dacht ook dat dit wel eens veroorzaakt werd door een spanningsval tijdens bijv. starten van de motor, en dat dit zou kunnen wijzen op problemen met de toestand van de accu, óf gewoon door weersomstandigheden waar accu's onder te lijden hebben, zoals koude en hoge luchtvochtigheid. Vaak hadden nieuwe auto's, die wij dan afleverklaar maakten, zulk soort foutcodes omdat de auto's lang stil hadden gestaan, al dan niet met de minpool van de accu ontkoppelt. Die foutcodes leverden geen problemen op, waren ook wel te wissen.. Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen is even langs de garage rijden om de accu te laten doormeten, en ook de aansluitingen van massa- en pluskabels controleren/natrekken (vooral de verbindingen met kabeloog/moer op de accu en zekeringkast. Verder geen probleem, foutcodes wissen als dat lukt en over een maand ofzo nog eens kijken.. Met de generatie CAN-bus van toen, dwz een jaar of 10 terug, kon je ook dmv een actieve test met de Examiner de CAN-bus regeleenheden op elkaar ''uitlijnen'', zo heette deze functie ook, ik ben er niet zeker van dat dit nog bestaat.. Hoop dat je er wat wijzer van word!
Ohw ja, de U voor de codes wijst geloof ik ook op het CAN-bus netwerk.. foutcodes met een P ervoor wijzen op storingen tav uitlaatemissie, maar daarmee doelt men in brede zin op het motormanagement..