Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

Bosch Jet-tronic

zo okt 02, 2005 10:45

Onze Thema turbo heeft Jet-tronic en loopt niet helemaal lekker stationair. Omdat dit systeem hetzelfde is als bv een 90 V6 even de volgende vraag:

Klopt het dat je stationair af moet stellen bij warme motor en met de stekker van de extra luchtklep los, en is die luchtklep alleen voor als de motor koud is of regelt hij altijd bij, zoals een Motronic dat doet?

Boven op de gasklep zit de regelschroef en om de gasklep heen zit de slang met de luchtklep erin. Als ik onbelast even flink gas geef wil hij bij het terugvallen naar stationair wel eens bijna uitvallen.

Iemand een idee? :-k

Voor de liefhebbers, we hebben type 3 bumpers gemonteerd, dus van een Thema vanaf eind 92.

Afbeelding

Afbeelding
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Bosch Jet-tronic

zo okt 02, 2005 14:04

Onze Thema turbo heeft Jet-tronic en loopt niet helemaal lekker stationair. Omdat dit systeem hetzelfde is als bv een 90 V6 even de volgende vraag:

Klopt het dat je stationair af moet stellen bij warme motor en met de stekker van de extra luchtklep los, en is die luchtklep alleen voor als de motor koud is of regelt hij altijd bij, zoals een Motronic dat doet?

Boven op de gasklep zit de regelschroef en om de gasklep heen zit de slang met de luchtklep erin. Als ik onbelast even flink gas geef wil hij bij het terugvallen naar stationair wel eens bijna uitvallen.

Iemand een idee? :-k
Die luchtschuif is er alleen voor de koude start, na korte tijd doet ie niets meer. deze werkt zowiezo erg 'traag' en werkt dus heel anders dan de stat.regelaar van de motrnic.
Die stekker van de extra luchtklep los of vast maakt bij warme motor dus niets uit, dunkt me. :o
Als het goeds is zijn er toch twee luchtomlopen, één met die luchtschuif en één zonder. :?
In die omloop zonder luchtschuif zit dan toch de regeling op het inl.spruitstuk voor het stat. toerental?? :blue_confused: :-s
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: Bosch Jet-tronic

zo okt 02, 2005 21:01

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6061

Heb je KB 106? Dit is dan wel voor de Alfa V6 en niet voor een Lancia turbo, maar het principe van de Jetronic is hetzelfde.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Terug naar “Algemene Technische vragen”