Laat er nu vlakbij mijn woonplaats een rode 156 2.0 TS te koop staan op marktplaats. Direct een afspraak gemaakt en gaan kijken en dat zag er op het eerste gezicht goed uit. De verkoper kwam betrouwbaar over en gaf mij de auto twee dagen mee om ermee proef te rijden. Mijn vaste steun en toeverlaat Arie Vreugdenhil (A-Repair) heeft de auto uitvoerig onderzocht en wat blijkt ... een prima exemplaar! Geen roest, bodem keihard, uitvoering met het sportpakket met de juiste velgen. Wel veel km maar de motor heeft al een keer een revisie gehad en loopt perfect. Er is wat onderhoud te doen maar geen gekke dingen. Een gezonde auto. De verkoper heeft de auto bijna 8 jaar gehad en dat is meestal een goed teken.
Dus direct maar de beslissing genomen en zo ben ik nu de gelukkige eigenaar van een rode 156. Een hele vroege, op kenteken gezet in februari 1998.
Wel weer even wennen natuurlijk, een 156 is toch heel anders dan een 166. Meer gericht op sportiviteit dan op comfort. Ik moet nu weer toeren maken om vooruit te komen, dat is nog wel het grootste verschil ten opzichte van de 166 (diesel).
In de komende weken wordt het onderhoud even aangepakt en dan kan ik er weer een paar jaar tegen!