zo apr 15, 2012 21:00
stralen is leuk zolang je het grit niet in de holle ruimten krijgt...
aan de bodem zal het meevallen echter vervorming is een groot issue in deze...
op zich kun je met een straalpistooltje waar een aanzuigslang bij aanzit die je in een zak straalgrit hangt prima stalen,duurt wel lang...
zorg ook dat je compressorlucht droog blijft
probleem zit altijd tussen dubbelingen en daar kom je ook met stralen niet bij...
ikzelf ben geen voorstander van stralen aan de auto anders dan zeer plaatselijk..
heb zelf een pistool met wat mondstukken die je tegen het object aan moet houden,op deze manier circuleert het grit en blijven de holle ruimten schoon...
als er grit in holle ruimten komt krijg je het er niet meer uit,hetgeen resulteert in het feit dat elke vorm van bescherming op de opgehoopte grit gaat liggen en zo niet het staal bereikt....
hier sla je dan je doel ontzettend mis..
met ROEST als gevolg!
als het relatief plaatselijk moet en je slaat de dubbelingen waar roest onder zit een beetje open met een beitel oid en je krijgt het niet op ongewenste plekken dan is het een goed idee...
na stralen dan eerst beschermmiddel er tussen en als dat nog nat is de boel weer op elkaar tikken...