Sinds dit voorjaar ben ik de trotse bezitter van een SZ en ik vind het leuk om er mijn SZ van te maken door er dingetjes aan te veranderen.
Nu heb ik bedacht dat ik er een paar andere wielen op wil hebben hoewel ik de originele wielen ook echt mooi vind, misschien een maatje te klein vandaar dat mijn keuze is gevallen op de Zender milano wielen.
De milano''s hebben een ET van 25 en de originele wielen voor een ET van 7 en achter een ET van 20. Dit betekent volgens mij dat de auto dan voor 25 -7= 18 mm smaller op zijn poten komt en achter 25 - 20 = 5 mm smaller op zijn poten komt te staan. Dit kan natuurlijk niet, dus spoorverbreders. Nu zat ik te denken om voor een spacer te pakken van 20 mm dan komt ie 2mm breder als origineel op zijn poten. Met 20 mm verbreders kan ik ook een spacer pakken die ik op de originele wheelstuds bevestig en in de spacer zitten dan weer nieuwe wheelstuds waar de velg mee bevestigt wordt. Achter wilde ik dan een spacer nemen van 10 mm dan wordt ie 5mm breder als origineel als ik het goed heb. Die achterste spacer gaat denk ik niet met wheelstuds in de spacer of wel? Met de originele wheelstuds en een 10 mm spacer blijft er denk te weinig schroefdraad over voor een degelijke bevestiging voor de velg. Wie weet hier meer van?
Spacers met wheelstuds zijn er vanaf 20 mm of ook al smaller. Als ze smaller te verkrijgen zijn wie weet dan waar?
groet Johan