wo nov 09, 2011 16:56
De slijtage van remblokken sensor zit maar op 1 voorwiel over het algemeen, dus dat klopt nog steeds.
ABS-sensoren zitten inderdaad per wiel, alle 4 de wielen. De sensor zit in de fusee geschroefd en pakt daar of een getande krans, of een magneetveld op de wiellagers. Bij de 166 werkt het meen ik nog met een getande krans. Die krans zal je vast niet meer zien zitten aan de buitenkant, deze zit waarschijnlijk ergens op de naaf binnenin het hele mechaniek.
Heb je wel 4 dezelfde maten wiel+band gemonteerd? Anders kan je ABS/ASR er ook niet mee omgaan namelijk.
Anders zal je moeten kijken naar dikke (8mm of zo) ronde zwarte kabels die echt de fusee ingaan ongeveer. Stekkers voor ABS-sensoren zitten zelden zo laag op de auto, om elk mogelijk probleem met vocht te voorkomen. Het is zeer waarschijnlijk een gewoon 1 kabel die pas ergens in de auto of bovenin de motorruimte met een stekker aan de kabelboom vast geklikt zit.