Maar als beide achterlichten het niet doen en andere verlichting/stroomverbruikers achter wel, dan is de zwaar overbelaste lichtschakelaar wel de eerste verdachte.
Werkt er helemaal niks achter in de auto, benzinemeter, verlichting dan zou de stekkerverbinding ter hoogte van de ruitensproeierpomp ook verdacht kunnen zijn.
Eens!
Zie mijn soortgelijke ervaring in een Alfetta:
Op de terugweg van het SSAR deden mijn stads- en achterlichten (en dashboardverlichting + controle lampje) het niet. Ik zie nu op circuitfoto's, dat dat zondag overdag ook al zo was.
Enfin maar eens wat gemeten en doorverbonden en zo. Het lag dus duidelijk aan de schakelaar.
Het is even prullen, maar het is nu weer beter, dan het de afgelopen 9 jaar is geweest.
Belangrijk:
a) schoon, geen oud vet.
b) nageltjes goed contact/ strak. Dit was dus het grootste probleem. (zie foto 2 voor de oplossing)
c) contactjes met de juiste spanning/ het juiste model!! Hier ging nog best wat tijd in zitten, eer het weer 100% naar mijn zin was en de werking weer juist en de betrouwbaarheid weer gegarandeerd, voor zover dat kan.
Nageltjes aandrukken m.b.v. een bankschroef, twee doorslagen en een hamertje:
En weer in elkaar: (waar nu de boutjes zitten, hebben ooit ook van die nageltjes gezeten)

De uitvoering zal wel net iets anders zijn bij jouw Berlina, maar de procedure en het principe grotendeels gelijk, lijkt me.
Mijnis, dat het met rook en zo al snel volledig verrot en uitgebrand leek, maar uiteindelijk met openmaken en schoonmaken bleek er niks meer aan de hand te zijn.