zo jun 26, 2011 17:33
Het zou kunnen, let wel "kunnen" zijn, dat er ergens iets misgaat bij de ontsteking, bijvoorbeeld een kabel waar een klein scheurtje inzit, een bobine die niet helemaal fris meer is, een dop van de bobine naar de bougie, etc...
Hierdoor zou het kunnen zijn dat je toevallig net na het vervangen dit resultaat krijgt omdat de dop of kabel net in een positie zit dat dit naar boven komt zeg maar..meer een "soms wel, en soms niet" storing ...
Normaliter geven de originele bougies die een vervangingsinterval van 60.000 km hebben, geen problemen voor zover mij bekend is t.o.v de platinum 100 k uitvoering.
Ikzelf heb met mn 156 TS 16V op LPI altijd prima gereden met deze bougies, zonder enkele hik.
Misschien even handig om eens alle kabels etc na te lopen? baat het niet dan schaad t niet immers
Nb, ikzelf houd altijd de voorgeschreven onderdelen aan, dan zit het meestal wel snor.....( in jouw geval zijn dat de 100 K platinum bougies) echter...of dit ook daadwerkelijk de oorzaak van het hikken is? ik ken diverse TS 16V rijders met de 60 K bougies die erg tevreden hierover zijn dus tja...
Hoe dan ook, succes.
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.