http://www.breithaupts.com/totc455.htm
met onderaan een erg leuke collectie penny's

Voor de liefhebber, een erg leuk stuk over Penny (politoys)
http://www.breithaupts.com/totc455.htm
met onderaan een erg leuke collectie penny's![]()
"Fongal Penny's"?Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
Het Scottoy effect zegmaar. Kheb duizend maal liever een originele Mercury."Fongal Penny's"?Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
Serieus? Volgens mij is een deel van de charme juist dat het speelgoed uit een andere tijd is, waarbij je af en toe flink moet zoeken om een gaaf exemplaar van een bepaald modelletje te vinden.
Is een Fongal Togi net zo leuk als een 'echte' Togi? Waarbij het verschil is dat de Togi's van destijds al verzamelaarsmodellen waren en de Penny's speelgoed. Ik zou een Penny-anno-2009 toch wat nepperig vinden.
Ben met je/jullie eens dat het nooit echte worden, maar het is een erg leuke serie met hele leuke en eigenlijk hele goede modellen. Een FongalTogi wordt inderdaad nooit een Togi. Waarom niet? Het ontbreekt de eigenaar aan (Alfa Romeo en Togi) passie en dat zie je overal in terug, helaas. Laat ik de inmiddels wat versleten matrijzen maar even buiten beschouwing (vergelijk maar eens de kieren rond de deuren bij een huidige en een vroege Togi spider, of de horizontale diepliggende strook over de rechtervlank: een wereld van verschil)."Fongal Penny's"?Geweldige serie. Mag van mij zo weer in productie.
Serieus? Volgens mij is een deel van de charme juist dat het speelgoed uit een andere tijd is, waarbij je af en toe flink moet zoeken om een gaaf exemplaar van een bepaald modelletje te vinden.
Is een Fongal Togi net zo leuk als een 'echte' Togi? Waarbij het verschil is dat de Togi's van destijds al verzamelaarsmodellen waren en de Penny's speelgoed. Ik zou een Penny-anno-2009 toch wat nepperig vinden.
Ik heb nog even meegedaanmet bieden, maar inderdaad,er zijn grenzen.......Ik kan je wel begrijpen en ben het deels ook wel met je eens maar een van de charmes aan de Penny's is voor mij de zeldzaamheid en onbekendheid van de serie. En eigenlijk zou ik dat ook graag zou houden![]()
De prijzen worden zo langzamerhand overigens wel erg extreem...
Laatst ging er een Giulia GT MIB weg voor maar liefst 153 euro![]()
Dat vind ik wel heel extreme prijzen voor zulke kleine autootjes. Zijn grote broer uit de M serie brengt dat vaak niet eens op.
Eind oktober gaan we naar de Auto d’Epoca beurs in Padova.
Een tijd geleden vroeg Fer naar meer foto's van de enige Alfasud die importeur Alfa Romeo Nederland bij wijze van test als politie auto toerustte.
Dat heeft weinig opgeleverd maar toch heeft Leonardo Mainardi van Delta Models kans gezien een DeAgostini Sudje op correcte wijze te transformeren tot een 1:43 kopie van die test-Sud. Bewondering voor de lichtbak. Voor Italiaanse politie auto's kunnen verbouwers terugvallen op een omvangrijk aanbod van miniatuur zwaailichtjes, zoeklampen, stroboscooptoestanden, LED-units etc. Deze heeft hij denk ik zelf op maat moeten maken. Juiste kenteken wordt toegevoegd, deze foto is van zijn eerste 1:43 prototype.
Het lijkt of de 2600 spider zo goed als vlakke vlanken heeft en het beetje coke-bottle-line wat de echte heeft mist? Of is dat gezichtsbedrog?Nieuw in de winkels en internetshops:
Na de zwarte en zilvergrijze nu (voor sommigen: éindelijk) een rode 2600 Spider van 1964. Van deze kleur worden er 1200 gemaakt (gauw kopen dus voordat een ander er mee aan de haal gaat)