Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . pimp my little ride

vr mar 13, 2009 08:42

kwam net deze tegen, tevens een FNM

Afbeelding

ziet er wel heel gaaf uit :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blue is beautiful

vr mar 13, 2009 12:20

Afbeelding

Deze 1900 SSZ gaat zeer waarschijnlijk bij M4 verschijnen dit jaar. In feite een kleur/nummervariatie van de Axel Marx-SSZ van Fabbri die later ook nog in een andere bicolore kleurstelling verscheen. Of nu alle details van het model nog kloppen is niet zeker, de Zagato's weken destijds onderling nogal eens af.

In elk geval erg mooi, deze donkerblauwe. De ruitpartij zit achter niet naar behoren, kwestie van even openschroeven.

Afbeelding

Aan de nummers te zien is ook dit weer een Mille Miglia deelnemer. Iemand die weet welk jaar en met welke bemanning?

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blue is beautiful

vr mar 13, 2009 19:02

Dat was in 1955 Dink :wink: klik
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blue is beautiful

vr mar 13, 2009 19:12

Dank u (en tot zo) 8)

En ook daar zit de achterruit niet goed :-k

Word nu nieuwsgierig naar foto's van de originele SSZ nr. 453...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blue is beautiful

vr mar 13, 2009 19:27

Word net op het Italiaanse forum er op gewezen dat dit wel eens heel goed een model uit de Hachette Mille Miglia kiosk-reeks zou kunnen zijn. Klinkt logisch. Er staat een SSZ voor 4 april gepland.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . blue is beautiful

za mar 14, 2009 00:56

Van het Spaanse miniatuurmerk "Kit Car 43" 2 mooi gemaakte Alfa Sprints uit een toerwagenkampioenschap. Nummer 35 is van coureur Villamil, nummer 36 is van coureur Perez. Er zijn 15 stuks van ieder model en alle model zijn door de coureur zelf gesigneerd. Dit moois moet 114,- Euro kosten per stuk. Leuk en mooi gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Alhoewel het natuurlijk behoorlijk wat geld is voor een schaalmodelletje is het wel een interessant geheel geworden, zeker met de handtekening van de coureur erbij
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . da's geluk hebben!

za mar 14, 2009 12:21

Ontzettend leuk die Spaanse Sprintjes! De basis is zo te zien een Fabbri geweest. Om daar in totaal 30 stuks van te verzamelen moet echt een crime zijn geweest, of je moet de juiste contacten hebben; het zijn zo'n beetje de meest lastig te vinden Fabbri's.


Ook redelijk onvindbaar:

Afbeelding

De Peugeot J5 / Citroën C25/ Fiat Ducato kenden nog een vierde broertje: de Alfa Romeo AR6. Die gewoon een Fiat Ducato was met een ander naambordje. "Dat kan in 1:43 natuurlijk ook" bedacht de Franse kit fabrikant Mini Vehicules Incendies.

Ik kwam hem op Marktplaats tegen; 'gereserveerd'. Nou ben ik zelf flink aan het opruimen thuis en plaats allerlei "O, o, o-spullen" op eBay en Marktplaats (= Overbodig, Oninteressant geworden en Overtollig. B.v.: TV kapot, afstandsbediening was nog altijd goed voor € 10 :biggrin: ). O, o, o ook voor sommige 'kopers' die wel een bod uitbrengen en vervolgens nergens meer op reageren. En bedankt voor het verspillen van mijn tijd :x . Wat mij overkomt gebeurt een ander natuurlijk net zo goed, dus de stoute schoenen aangetrokken (die passen zo mooi bij mijn grapjas en lolbroek) en de aanbieder van de AR6 gemaild: "Mocht de huidige koper het laten afweten, dan...etc. ". Twee dagen later een mail terug: "Nou, ik hoor er inderdaad niets meer van". Zodoende staat-ie nu hier. En ik ben er serieus blij mee :D

Afbeelding

Afbeelding

Met zorg gebouwd. Het model verloochent zijn Franse herkomst niet met zijn Parijsese kentekenplaten ;)

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . da's geluk hebben!

za mar 14, 2009 13:11

Feelsteert Hans,das denk ik een speld in een hooiberg! :wink: Veel geluk met het mooie busje!

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . pimp my little rid

za mar 14, 2009 15:15

kwam net deze tegen, tevens een FNM

Afbeelding

ziet er wel heel gaaf uit :D
5 jaar geleden hebben we gezamenlijk een aantal FNM modellen direct bij Antonio Apuzzo en Mauro Guarnieri aangeschaft, waaronder dit diorama.
usd 160 destijds. (komt ook via Ebay af en toe langs).
Het is een FNM 2000 JK , winnaar van de Mil Milhas Brasileiras 1960, toerwagen race op Circuit Interlagos, met Chico Landi en Christian Heinz.
De witte no28 2000 JK is voorzien van extra breedstralers, roll over bar, coureur, overhellend in de bocht met insturende wielen en race vuil langs de zijkant.
Een heel leuk en goed gebouwd model in m'n vitrine.
A.Automodelli heeft nog steeds (langtermijn) plan om de FNM 2300 Alfa Rio en FNM 2000GT Onca (Mustang look-a-like) in 1:43 te maken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . da's geluk hebben!

za mar 14, 2009 15:49

Antonio is ook actief op eBay. Op de Italiaanse eBay site met alleen lokaal verzenden, daarom vind je ze vanuit Nederland met een standaard zoekopdracht niet. Verzenden naar Nederland zal geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Sud Sprint Trofeo 2#

za mar 14, 2009 18:21

Van het Spaanse miniatuurmerk "Kit Car 43" 2 mooi gemaakte Alfa Sprints uit een toerwagenkampioenschap. Nummer 35 is van coureur Villamil, nummer 36 is van coureur Perez. Er zijn 15 stuks van ieder model en alle model zijn door de coureur zelf gesigneerd. Dit moois moet 118,- Euro kosten per stuk. Leuk en mooi gemaakt.

Afbeelding

Alhoewel het natuurlijk behoorlijk wat geld is voor een schaalmodelletje is het wel een interessant geheel geworden, zeker met de handtekening van de coureur erbij
Volgens mij zijn deze Sud Sprint 2# Trofeo's uit het Europees kampioenschap 1983. (niet uit 1985 zoals lijkt op het doosje van de Kit Car 43 winkel uit Barcelona)

Afbeelding

no35 en 36 zijn zichtbaar op de opstelling Zandvoort 1983 , op de foto 3e rij rechts no36 Luis Perez-Sala , 6e rij no35 Luis Villamil,
Luis Perez Sala neemt de kop Hunzerug op. Gevolgd door de zwarte no5 van L.Calamai. In 1:43 bekend uit de Fabbri reeks (ref.62/22)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . in de opruiming!

za mar 14, 2009 20:55

Bij de GVOW (Grote Voorjaars Opruim Woede) kom ik nog eens wat tegen waarvan ik het bestaan al lang en breed vergeten was...

Afbeelding

Uit het pre internet tijdperk (het bestond al wel maar het grote publiek ging er pas een decennium later mee aan de slag) is deze tweede druk uit 1985 van het boekwerkje 'Alfa Romeo in model'.

Afbeelding

Hm, die krabbel daar onder.... G. Jordans..... Inderdaad! Onze Gijs, auteur van de miniaturenrubriek MARC in het Klaverblaadje!
Grappig, in het voorwoord gaat het over 'verschuivingen in de modellenwereld'. Wisten we toen veel wat ons allemaal nog te wachten stond... Toen was een model uit het Verre Oosten meestal van plastic, beroerd in elkaar gezet, en zeer matig gelijkend. Alleen het Japanse Tomica bakte nog een redelijk Brabhammetje-Alfa. Tegenwoordig komt 90% van de miniaturen uit die hoek, geconcentreerd in het Chinese Guangzhou. Uit het hoofdzakelijk op diensten gerichte Hongkong komt vrijwel geen enkel miniatuurtje meer.

Afbeelding

40 pagina's... niet op een zacht klikkend keyboard getikt maar op een ouderwetsch ratelende typemachine. Foto's van nieuwste nieuwtjes. Sommige van die modellen staan nu in mijn vitrine hoogbejaard te wezen tussen die Chinese productie.

Afbeelding

En een uitgebreide lijst. Goh, handig. Jaja, ik weet het, de index op pagina 1 van dit topic loopt alweer een gigantisch stuk achter... bijwerken komt wel binnenkort. Moet eerst nog even flink GVOW'en.

Gebruikersavatar
Desmo
Moderator
Moderator
Berichten: 155
Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:23
Locatie: Veenendaal

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . in de opruiming!

zo mar 15, 2009 12:34

Sinds afgelopen week in mijn bezit, een tweede is onderweg en daar ga ik een witte van maken. 8)

Afbeelding
Past:
Alfa 33 1.4IE S.W. '93
Alfa 145 1.9TD '97
Alfa 156 1.9JTD '98
Alfa 33 1.7IE S.W. '92
Alfa Spider 2.0 16V '95
Alfa 156 1.8TS SW '00
Alfa 147 1.9JTDm Q2 '08

Present:
Alfa 156 2.0 JTS Selespeed

Future:
......

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

di mar 17, 2009 13:29

In oktober vorig jaar kwam de zwarte, nu is er van Klaxon de zilvergrijze uit 1949 stammende 6c 2500 SS Pinin Farina:

Afbeelding

En dan natuurlijk de vraag: bouwde Pinin Farina meer auto's van dit ontwerp? Of was deze unieke auto eerder in zijn leven zilvergrijs?

Voor deze prijs zou ik dat toch eerst zeker willen weten.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . ander jasje?

di mar 17, 2009 18:13

Het is volgens Anselmi wel degelijk een one-off. Het chassisnummer staat er zelfs bij: 915.769

Op een oude foto van de wagen (PF archief?) is hij ook al donker, hoewel ik niet het idee heb dat hij daar zwart is. Geen idee wat er tussentijds nog gebeurd kan zijn.

Afbeelding

Het valt me trouwens nu pas op dat de zijkanten van de achterbumper op het Klaxon model op geen stukken na ver genoeg doorlopen. Het stilistische geintje dat ze zo visueel doorlopen in de chromen strip op de zijkant lijkt bij het modelletje verloren te zijn gegaan.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”