Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Italiaans beursnieuws

ma okt 01, 2007 20:04

Zoals al aangekondigd:

De rode BAT 7 van Bizarre:

Afbeelding

De betreffende uitvoering zie je hier.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

ma okt 01, 2007 21:55

Bij deze dan de foto's van de nieuwe Progetto's:

Afbeelding

De 90...


Afbeelding

...en de 33.

In beide gevallen lijkt me het front wat te vlak, maar de algemene indruk is redelijk positief. En zo te zien zijn het geen 'zusjes' van de DeAgostini-modellen. Het wachten is op gedetailleerder foto's. Een overzicht van alle gaplande uitvoeringen staat hier.

Deze Progetto-modellen worden niet meer in Italië geproduceerd, maar -hoe kan het ook anders- in China.

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

ma okt 01, 2007 22:36

als je die politie sud besteld, weet je me te vinden he :wink:
Tzt ook uitkijken naar een witte 33 van progetto zie ik 8)
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

ma okt 01, 2007 22:42

Die "witte" moet doorgaan voor een 90.... :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws

ma okt 01, 2007 22:47

Tzt ook uitkijken naar een witte 33 van progetto zie ik 8)
dat lijkt me een romeinse taxi :wink:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

ma okt 01, 2007 23:40

Deze ging me net verschrikkelijk gluiperig onder de neus vandaan op ebay..

Afbeelding

t gaat hier om een mexicaanse Mcgregor Penny Giulia TI, een in licentie gemaakte Politoys Penny..
Ik was de hoogste bieder tot in de laatste minuut iemand over me heen bood :cry:

achja, volgende keer beter, dit was mn eerste ebay bod :roll:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

ma okt 01, 2007 23:50

Zo werkt eBay... :wink:

Beste is tot het laatste moment te wachten met je bod als je in de gelegenheid bent de veiling te volgen op het moment van aflopen. Met een piepklein groepje verzamelaars doen we het bieden wel eens voor elkaar.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws

di okt 02, 2007 00:03

Zo werkt eBay... :wink:

Beste is tot het laatste moment te wachten met je bod als je in de gelegenheid bent de veiling te volgen op het moment van aflopen. Met een piepklein groepje verzamelaars doen we het bieden wel eens voor elkaar.
Ik zal t onthouden, ach het was mn eerste keer dus veel verwachte ik er niet van, maar even leek t me te lukken en dan ben je toch wel even sneu als iemand op het laatste moment er overheen bied :roll:

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (2)

di okt 02, 2007 09:44

Ik ken het gevoel wanneer een ebay-bod op het allerlaatst nog even lekker wordt overboden. Heb inmiddels best wat ervaring en probeer steeds zo tactisch mogelijk te bieden maar ook dat is geen garantie dat je iets voortijdig in de pocket hebt. Soms wordt je op het allerlaatst iets moois door de neus geboord, ook al ben je de hele termijn, zelfs tot de allerlaatste minuut, de enige bieder met een behoorlijk max. bod. Daarentegen win ik ook wel eens iets voor een klein prijsje (net 2 oude Togi folders gekocht voor samen 3 euro!).
Ik kijk altijd naar de hoeveelheid verschillende bieders in de loop van de looptijd. Zijn het er vrij veel dan weet je dat het moeilijk wordt het opject voor een redelijke prijs te pakken te krijgen (met idiote bedragen kun je tenslotte alles winnen...).

Wellicht een idee om hier te melden als je graag op een model wilt/gaat bieden? Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat we tegen elkaar opbieden en zo de prijs onnodig opdrijven.

Corrado

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws

di okt 02, 2007 10:24

Wellicht een idee om hier te melden als je graag op een model wilt/gaat bieden? Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat we tegen elkaar opbieden en zo de prijs onnodig opdrijven.

Corrado
Er kijken echter ook genoeg andere mensen mee op dit forum en dan ook vooral dit topic.
Zo krijg je dus ook dat als je hier zoiets post, je ook bieders kunt krijgen die er anders wellicht niet geweest waren omdat ze het via dit forum gevonden hebben :roll:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws

di okt 02, 2007 10:36

Wellicht een idee om hier te melden als je graag op een model wilt/gaat bieden? Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat we tegen elkaar opbieden en zo de prijs onnodig opdrijven.
Dat kan, maar het heeft een paar practische bezwaren.

Ten eerste het enorme aanbod en de grote belangstelling. Ik volg op eBay meestal wel een stuk of dertig objecten en om die hier nou allemaal te gaan vermelden... terwijl ik ze in de meeste gevallen toch weer laat schieten.

Ten tweede het bedrag dat je bereid bent te betalen. Stel, ik zie een redelijk zeldzame Togi, wil op het laatste moment gaan €80 bieden en ik 'claim' dat model hier. Voor jou is het de ultieme aanvulling op je Togi collectie en je hebt er al twee keer naast gegrepen. En jij zou bereid zijn tot €125 te gaan. Dan moet je dat ook steeds gaan afstemmen.

En het, naar mijn idee, belangrijkste: het wakker maken van slapende honden. Deze topic wordt door veel meer mensen gelezen dan dat er reageren (het afgelopen jaar gemiddeld meer dan 800 hits per dag), ook vanuit het buitenland, en niet iedereen zal zich (willen) houden aan dergelijke conventies van gunnen. Dat is ook de reden dat ik op pagina 1 bij de richtlijnen vraag hier geen eBay-, Marktplaats-, etc.-objecten te 'spotten'. Mocht je toch wat willen vermelden hier, doe dat dan zonder link. MarcoAzzurro had dan bijvoorbeeld kunnen melden 'ik heb geboden op een McGregor Giulia, vanavond weet ik of ik hem heb'. Dat is al informatie genoeg voor degenen die het object ook al gezien hebben.


Ik let meestal wel op wie de hoogste bieder is. Als dat een bekende is zal ik meestal niet overbieden. Voorwaarde is wel dat je weet wie er achter de eBay-naam schuilt, niet elke naam is even herkenbaar. Ik heb daar een lijstje van, maar ga dat hier niet publiceren, omdat niet iedereen wil dat de buitenwereld weet waar hij/zij op biedt. Als een bekende mij wel op een dergelijke manier overbiedt schrap ik hem van dat lijstje.
Het contact met andere verzamelaars is voor mij een leuk aspect van de hobby, vandaar dat ik dat gunnen toch wel belangrijk vind.

Behalve 'slapende honden' heb je ook 'actieve honden' zoals ik ze noem. Die bieden op werkelijk alles wat los en vast zit, meteen in het begin van de veiling al, meestal voor slechts een paar euro. Net een hond die tegen elke boom een paar druppels piest.... In de hoop dat ze de enige bieder zijn en voor een schijntje het object op de kop tikken.


Inmiddels is de Matchbox Giulia Sprint GTA er ook in het wit:

Afbeelding

Nee, ik ga niet bieden ;) en zeker niet bij die Amerikaanse malloot die er $20 (€14) voor vraagt...



EDIT: @MarcoAzzurro: euh.... dat zeg ik, Gamma! :biggrin:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws

di okt 02, 2007 10:59



Inmiddels is de Matchbox Giulia Sprint GTA er ook in het wit:

Afbeelding

Nee, ik ga niet bieden ;) en zeker niet bij die Amerikaanse malloot die er $20 (€14) voor vraagt...



EDIT: @MarcoAzzurro: euh.... dat zeg ik, Gamma! :biggrin:
:lol:

20 dollar voor een metsboks vind ik ook wel erg veel.. zeker gezien deze waarschijnlijk binnenkort wel in Nederland te vinden zal zijn, al word dit merk niet meer zo veelvuldig aangeboden als vroeger. Tegenwoordig lijkt vooral Hotwheels verkocht te worden in de Nederlandse speelgoedzaken.
Zoals ik eerder al melde staat de GTA wel op de Duitse Matchbox site, dus komende herfstvakantie maar even een dagje Duitsland, wellicht kom ik er een paar tegen :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (3)

di okt 02, 2007 12:03

Nog enkele foto's van de nieuwe Progetto K's die kennelijk onder de naam Pego (het moederbedrijf, tevens inporteur van Spark, Bizarre, Redline en enkele andere merken in Italië) op de markt gaan verschijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zo het idee dat de kont iets te kort is, het fameuze oplopende lijntje in de C-stijl loopt op de Pego wel erg sterk omhoog.

Afbeelding
(geshopte foto, ik heb de achterspoiler weggepoetst, de tankdop ontbreekt omdat ik de foto voor een beter vergelijk heb gespiegeld)


Afbeelding

90 in nieuw type doosje.

Afbeelding

Nog niet bekend of dit een fantasiemodel is of dat er echt een brandweer 90 heeft rondgereden. Wel is duidelijk zichtbaar dat het front gewoon te plat is. Jammer, want het model is verder toch best netjes, met mooie interieurs in kleur (hopelijk zijn die kleuren dan wel een correcte combinatie met de uitvoering).

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (3)

di okt 02, 2007 12:32

een champagne 90 =P~

hebbe! :D

de 33 lijkt mij inderdaad te kort in de kont, maar toch zeker mooier als dat DeA gedrocht.

EDIT: De achterruit van de 33 doet me ook wat te lang aan waardoor het toch allemaal wat uit zn verband lijkt...

en bij de 90, die zwarte rand onder de voorruit loopt volgens mij veel te ver door..



Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op di okt 02, 2007 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Italiaans beursnieuws (3)

di okt 02, 2007 12:36

idd de witte 33 is een taxi uitvoering.. maar het is wel een WITTE 8)
Die moet ik toch tzt maar opsnorren :D
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”