Gerrets
Guru
Guru

inhouden bij laag toerental 33/3 1.7 8v

vr mar 04, 2011 22:05

Ik kom er even niet meer uit. M'n motor heeft kuren.............

Onlangs is alles aangepakt aan de motor en toch heb ik ineens in lage toeren een hapering bij gas geven. Ik ga door een bocht en laat de toeren onder de 2000 komen daarna geef ik weer gas en dan begint de auto te bokken/ in te houden. Dit gebeurt in iedere versnelling maar ik merk het vooral in de tweede en derde. Stationair loopt de auto een beetje onregelmatig. Hij kucht een beetje uit de uitlaat het is niet echt ploffen maar af en toe zit er een onderbreking in de auspuff. Ik dacht vanmiddag benzine te ruiken onder de motorkap maar daar bleek vanavond weer niets van. Daarnaast ben ik na 150 km gereden te hebben meer dan een kwart tank banzine kwijt.

Ik heb inmiddels alle stekkerverbindingen nagekeken en ingespoten met speciale vloeistof. alle ontluchtingen en aansluitingen van de slangen nagekeken. accupool is er een tijdje afgeweest maar dit heeft niets uitgehaald.bousies, bobine, bougiekabels zijn allemaal vervangen. Koppen zijn gereviseerd en ik zie nergens lekkage.

morgen gaat de 33 aan de computer en ga ik even checken of de timing nog goed staat. wellicht een tandje versprongen.

Mijn vraag, heeft iemand iets dergelijks ook gehad met zijn 33 en mij vertellen waar eventueel de oorzaak ligt?

ik hoor het graag
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: inhouden bij laag toerental 33/3 1.7 8v

za mar 05, 2011 00:36

Co afstelling?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 05, 2011 10:32

als je echt geen valse lucht hebt, lambdasonde, injectors vuil, benzinedruk.

Gerrets
Guru
Guru

zo mar 06, 2011 00:16

Probleem gevonden.

De computer wees niet op fouten en heb alle massa's schoon gemaakt, geen verbetering. Er blijkt een 1 injector van een ander type tussen te zitten die teveel benzine inspuit. Er kwam echt een dikke straal uit in plaats van vernevelde benzine. Echter bij het terugplaatsen van de injectorrail bleek deze ook nog eens lek te zijn. Maar heb nog een 1.4 rail liggen en zet daar de injectoren op over. ........wordt vervolgd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Algemene Technische vragen”