Zender-spider

3 vragen (afstomen motor, autocover, kofferbakbekleding)

zo sep 12, 2010 14:02

Goedemiddag forumleden,

Ik ben nog zeer onervaren wat oldtimers betreft en zit nu met een drietal vragen. Ik ben sinds dit jaar in het bezit van een Spider 3 en ben hem langzaam aan het vervolmaken.
1) het motorcompartiment is vuil en moet shoon gemaakt worden. Kan ik de motor afstomen of is dit niet aan te bevelen?
2) De auto staat in de garage en heb hem bedekt met lakens. Is dit goed of is het beter er een hoes overheen te doen of wellicht helemaal geen bedekking?
3) Ik heb bekleding gekocht in Brummen voor de kofferbak, maar deze past voor geen meter. Weet iemand waar ik de juiste bekleding kan uithalen voor mijn type spider?

Hopenlijk kunnen jullie me helpen met mijn vragen :D .

Met vriendelijke groet,
Roger

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 3 vragen (afstomen motor, autocover, kofferbakbekleding)

zo sep 12, 2010 14:29

Hoi Roger,

welkom hier! :)

Mijn ervaring is dat je de motor best af kunt spuiten/stomen zolang je maar een beetje uitkijkt. De ontsteking en inlaat moet je zoveel mogelijk proberen te ontwijken in ieder geval. Als je klaar bent raad ik je aan om even de verdelerkap er af te halen en van binnen droog te maken en daarna de auto te starten en er een lekker eindje mee te gaan rijden. Hierdoor wordt alles lekker warm en raak je het vocht weer kwijt.

Onder lakens in de garage lijkt mij geen probleem houdt de auot mooi vrij van stof e.d.. Een katoenen hoes zou ook mooi zijn, is net wat makkelijker ook. Zo'n hoes voor buiten heeft geen toegevoegde waarde als de auto binnen staat, bovendien is de kans groot dat er vocht onder blijft hangen en dat is nooit goed. Zorg wel dat je auto schoon is als je er iets overheen legt, je wilt niet dat je zand over je auto heen gaat schuiven met de hoes... :wink:

Met de bekleding zou ik teruggaan naar Brummen en hun het goede laten opzoeken als zij het verkeerd geleverd hebben. Verder zou ik zo geen adres weten maar daar kan iemand anders je vats wel mee helpen. :)

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Harry
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

zo sep 12, 2010 22:50

Dag Roger,

Heb motorcompartiment en blok lekker afgesopt/gespoten met Dasty van de Wibra: superspul.
Inderdaad onsteking even in plastic zak intapen.

Groet.
Harry
Giulia Sprint GT Veloce 1966
Spider Duetto 1600 1966
Giulia Sprint GT-r 1971
Fiat 500 D Trasformable 1964

Zender-spider

ma sep 13, 2010 21:20

Hallo Harrie en Remco,

hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Jullie hebben me enorm op weg geholpen!

Met vriendelijke groet Roger

Terug naar “Algemene Technische vragen”