Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

oops! CJIB weer rijk

ma jul 12, 2010 14:49

klik!

gelukkig reed ik daar niet, heb zondag wel even van de rust gebruik gemaakt... :? :roll: :oops:

imo worden de aangegeven maximumsnelheden ook wel heel laag aangehouden, maargoed, ik heb er niet voor gestudeerd!
het zal me niets verbazen als het op meer plekken in het land wordt gedaan! beetje gas terug en opletten dus

Vitorio
Full Member
Full Member

RE: oops! CJIB weer rijk

ma jul 12, 2010 14:58

gadver, struikrovers :S

doorgaans vind ik de maximum snelheid ook erg laag bij wegwerkzaamheden, er is vaak goed door te rijden, zelfs met veel verkeer om je heen, laat staan 's avonds of 's nachts als er niemand aan het werk is, en je zo goed als alleen op de weg bent.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 12, 2010 18:44

Zolang er geflitst wordt als er ook daadwerkelijk aan de weg wordt gewerkt vind ik het nog wel een goeie actie. Zou niet graag in de schoenen staan van de wegwerker die zijn werk moet doen naast het verkeer dat de snelheidsbeperking massaal aan de laars lapt en met 100+ km/uur langs raast.

Beter dan het nutteloos flitsen met onopvallende auto's of zelfs vaste palen op volstrekt ongevaarlijke stukken weg. Enkel en alleen om de staatskas te spekken. Zet dan een opvallende paal bij elke school (en bekeur meteen de aardsluie huismoeders/vaders die het kroost elke dag met de auto naar de 2 straten verder gelegen school brengen en de koets willekeurig langs de weg zetten en daarmee onoverzichtelijke situaties voor het kleine grut creeren).
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma jul 12, 2010 19:01

Er zijn wel meer redenen om de snelheid te beperken dan alleen de veiligheid van de wegwerkers. Als het verkeer over bijvoorbeeld vluchtstrook + versmalde rijstrook wordt geleid is er nauwelijks marge meer als er een keer wat gebeurt (plotseling remmen, iemand die een vreemde slinger maakt). En als het op zo'n plek fout gaat is meteen de hele weg geblokkeerd. Staat iedereen stil. Kost je meer tijd dan die paar km dat je je even moet inhouden.

paulsteeman
Guru
Guru

ma jul 12, 2010 20:35

Ik rij daar elke dag, zondag werd er overigens niet gewerkt......, en de situatie is daar zo mooi gemaakt dat je er van alle banen 1 zeker niet kan gebruiken omdat een motorrijder daar al bijna te breed voor is.

Baantje monder en volgens mij loopt het dan veel lekkerder daar en kan de snelheid zelfs naar 90.i
<<of topic>>:

FYI elke dag A9, opbreking Badhoevedorp dus 70/90. Gaasperdammer weg komen nieuwe camera`s, werk in de berm dus 90, A1, tot aan A6 70 en lappenreparaties A6, bij elkaar mag ik bijna wel een half uur eerder gaan rijden van Heemskerk tot Almere.

Tel daarbij op dat brug over zijkanaal C en bij Amstelveen voor zes uur (ik vertrek half zes/kwart voor zes in de ochtend) in de A9 ook nog eens voor een enkele zeilboot opengaat>>file, en op de terugweg het overloze geflits langs het noordzee kanaal:

Geloof mij: zelfs met een Alfa leer je dan rustig te rijden.

Wel lekker zuinig trouwens.

Kortom reden genoeg voor frustratie door achterstallig onderhoud en dat zinloze geflits maakt dat er niet beter op.

Moest het ff kwijt, sorry

<<on topic>>:

Goeie zaak dat flitsen, als wegwerker zijnde moet je idd beschermd worden :wink:

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

marlon_ruchtie
Full Member
Full Member

di jul 13, 2010 11:29

^&&(%*(^)& Daar reed ik ook zondag! Nou maar hopen dat het meevalt... :roll:
Alfetta 1600