za jun 26, 2010 12:44
Ik zou eerst de fusekogels controleren, zowel de bovenst als de onderste.
Vervolgens zijn de stuurkogels verdacht (6 stuks)
En dan zijn er nog de bussen van de onderste draagarm (4 stuks)
Ook de rubbers van de stabilisatorstang kunnen ook piepen en kraken als deze uitdrogen.
Bij de (stuur)kogels, controleer of de rubberhoesjes nog heel zijn. Als dat niet het geval is, grote kans dat deze kogel zijn beste tijd gehad heeft.
Bij de stuurkogels naast de uitlaat kan het rubber nog wel eens hard worden en dan lopen deze vol met water en andere zooi.
Voor dat je het weet heb je de hele voorwielophanging gereviseerd.
Als je nieuwe onderdelen koopt, koop dan niet de goedkope imitatie spullen maar ga voor origineel of Lemförder.
Is wel veel duurder maar gaat langer mee en stuurt ook vele malen beter.
Het beste punt om de auto voor opkrikken is de balk onder de motor, niet de balk onder de radiator gebruiken want die kan daar niet tegen.
Een krik onder een veerschotel werkt ook goed.
Als de auto goed is (roest vrij) dan kan je de standaard krik punten ook gebruiken.