Na wat gesproken te hebben met een aantal mensen en tijdens de puzzelritten een aantal keer in de 75 TS van alfagrl te hebben gereden, was ik toch wel een beetje om. Wat ik wil is/was het beste te bereiken met een 75 TS. Dankzij Tom (AlfaCentro) op een goede basis gewezen te zijn, heb ik deze snel gekocht. Na een paar weken is die afgelopen zaterdag opgehaald.

Wat ontbreekt hier:

De komende week zal de auto hier vertoeven:

Het is dus een 75 TS Numerata, uit 1991, met 112.000km op de teller. Door een mede forummer uit Duitsland gehaald, welke het interieur vervangen heeft (helaas). Daarna heeft die twee jaar stil gestaan, ondertussen was de (kapotte) motor ook verwijderd. Er zal dus een motor in komen en zoveel mogelijk klaar gemaakt voor de keuring. Wegens tijd en ruimte gebrek zal ik dit niet zelf doen.
Als het allemaal goed gaat, hoop ik de auto eind komende week bij de RDW aan te kunnen bieden.
Daarna zal ik er nog veel aan gaan doen, waarvan zoveel mogelijk zelf.
* Als eerste de paar kleine roestplekjes die er op zitten repareren
* Ook zo snel mogelijk een setje velgen + zomer banden kopen + monteren
* Een dinitrol behandeling, het zou toch jammer zijn als zo'n gave koets weg rot
* LPG (LPI) erin
* KdFi monteren
* en wat ik tussendoor verder nog allemaal verzin, dikkere stabi's ed maken ook een grote kans.
Wat ik niet zal gaan doen:
* Lompe velgen monteren (max 16" liefst zo origineel -lijkend- mogelijk)
* (Onmogelijk laag) verlagen
* Rare stickers, kleuren, etc
Sommige dingen staan op de lange termijn, andere weer op kortere, het komt met de tijd.
Ohja, afgelopen zaterdag meteen even naar België gereden en dit opgehaald:

een TS blok incl injectierail, vliegwiel, startmotor, dynamo en inlaat spruitstuk. Ook uit een Numerata, met 152.000km.
Ik kan niet wachten totdat ik er in kan rijden