Kid
Member
Member

Benzine toevoer 75 TS

za mei 29, 2010 08:37

Als mijn "daily" een poos stil staat (en dan spreek ik over weken), dan duurt het een tijd eer de motor aanslaat. Rij ik er dagelijks mee, dan stelt het probleem zich niet. Op zich lijkt het dat benzine uit toevoerleiding "verdwijnt" bij langere stilstand, hoewel ik nergens een lek bespeur.

Er van uit gaande dat pomp alleen maar draait als er krukas omwentelingen worden vastgesteld (aanvankelijk enkel middels starter), dan lijkt het er op alsof eerst de leiding terug moet worden gevuld, en druk opgebouwd. Moet dan meermaals eerder lang doorstarten eer blok pruttelend tot leven komt.

Andere TS van me die voor verkoop in stalling staat, en die al helemaal niet gebruikt word, die slaat vrijwel meteen aan.

Zit er ergens iets van "terugslagklep" of iets dergelijk - iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
BMW Z3 Coupé, en iets Italiaans met een "kleine" V8

Stef33
Guru
Guru

RE: Benzine toevoer 75 TS

zo mei 30, 2010 13:13

In de benzinepomp zit een terugslagklep. Kan ook zijn dat de drukregelaar niet 100% afsluit of evt. een verstuiver die iets lekt. als het echt een heel klein lek is, dan kan het ook best een lekke of poreuze slang zijn die je gewoon niet opmerkt omdat er zo weinig uit komt.
Je zou na een tijdje stilstand eens kunnen testen of er nog druk op staat door een leiding van de inspuitgallerij los te nemen. Voorzichtig, als er druk op staat spuit de benzine er uit. dus kijk uit voor je ogen, vonken vuur, warmte etc. :!:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Kid
Member
Member

zo mei 30, 2010 20:17

Bedankt voor de tips - ga ik even mee aan de slag.

Thanks,
Kid.
BMW Z3 Coupé, en iets Italiaans met een "kleine" V8

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 30, 2010 20:22

Je kunt ook als de auto weer geruime tijd heeft stilgestaan even vantevoren direct 12v op de pomp zetten. Als de auto dan nog moeilijk start zit het probleem ergens anders. :wink:

Dikke draad rechtstreeks van de + van de pomp naar de accu is genoeg om de pomp te laten draaien.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”