juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

Koeler en haakse verdeler voor TS in een Giulia

zo apr 25, 2010 20:46

Ciao,

Welke VAG radiator moet ik hebben voor in mijn Giulia met TS blok.
Ik wil voorlopig de bovenste verdeler nog gebruiken en ik heb een 1300 ti uit1970 met staande pedalen.
(Deze heeft een ander onderste radiatorbalkje dan de latere supertjes, huidige radioator wordt met 4 M8 boutjes vastgeschroefd en niet onder in een rubber geschoven)
Mechanische fan moet komen te vervallen, wil een platte Spal monteren.
En welke haakse verdeler (nokkenas) kan ik monteren, Jim K heeft het over een Tempra, heb ook wel eens iets gehoord van een Fiesta.

Greetz,

Juulke

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

RE: Koeler en haakse verdeler voor TS in een Giulia

ma apr 26, 2010 21:25

Ciao ciao Juulke,

Mbt de radiator, kun je een Golf type I radiator nemen en daarvan de expansie aansluiting wijzigen van links naar rechterkant. Dit ivm een kortere verbinding met een expansie tank, welke naar alle waarschijnlijkheid aan de rechterkant van je motorruimte komt. Bij onze Giulia Nuova heb ik de originele thermostaat gebruikt en ik dacht, een combinatie van de AR75 slangen met die van de Giulia en een koppelstuk eea aangesloten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mocht je nog een Sirocco type I radiator kunnen vinden, dan ben je helemaal klaar want deze heeft dacht ik een geintegreerd expansie gedeelte.

En voor de verdeler met haakse aansluiting moet je gaan shoppen bij Lancia Thema en of Fiat Tempra.
Daarna kun je eens op de sloop gaan rondkijken voor een elec ventilator, met name Franse auto's hebben veelal mooie platte uitvoeringen. Voor onze Giulia heb ik een passend model gevonden uit een container vol met ventilatoren, dus kan helaas niet aangeven welk type auto. Koste me dacht ik 5,- euries!!!
Afbeelding

Verder succes met de rest van je project, zoals oplossing voor de gasklep bediening brandstof retour aansluiting op de vlotter of tank, ombouw elec toerenteller, etc etc.
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

RE: Koeler en haakse verdeler voor TS in een Giulia

wo apr 28, 2010 21:22

@ MiaGiulia,

Bedankt voor de foto's.
De sirocco radiator is gewoon nieuw te koop voor nog geen 100 euro. Mijn enige bedenking hiertegen is dat dan het het koelvloeistof niveau misschien niet hoog genoeg komt om de kop helemaal te vullen.

Je expansie tankje zit normaal op het hoogste punt, ik twijfel wat in dit geval hoger is, de radiator of de kop.

Juulke

Terug naar “Algemene Technische vragen”