Alhoewel pech.
Heb ik eindelijk een motorfiets en een wagen van 25 jaar oud en hoef ik dus geen wegenbelasting te betalen, komt er in 2012 een nieuwe regeling.
http://www.nu.nl/politiek/2122531/kabin ... prijs.html
Niemand betaald meer BPM en wegenbelasting. Daar komt een kilometerprijs voor in de plaats.
DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag een akkoord bereikt over de kilometerprijs. Dat meldde minister Camiel Eurlings vrijdag tijdens een persconferentie.
© ANPDe kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018.
Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012.
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.
Bron nu.nl
Ik vraag mij af hoe dit wordt gecontroleerd. Zal wel weer een miljoenen project worden met als resultaat dat vanaf nu bekend is waar je je precies begeeft.
In Amsterdam mag je ook al je kenteken invoeren in parkeerautomaten. Dan hoef je geen kaartje meer achter te laten.
Wordt echt niet opgeslagen hoor... (quote parkeerbeheer).
Vreemd dat er op de Wallen toch veel kaartjes te vinden zijn met kenteken 11-11-11 achter de voorruit.