Beste is natuurlijk bij een garage met een koplamp afstel apparaat. Beetje afhankelijk van garage wat en of je er iets voor kwijt bent.
Andere optie is in de schemer met je auto voor een bakstenen muur gaan staan. Zorg dat je vlak staat. Je kan dan op de muur goed zien hoe het beeld van de koplampen staat. Waarschijnlijk staat er maar 1 wat lager. Neem de horizontale lijn die je ziet en zet de laagste gelijk met de hoogste. De bakstenen muur heeft allemaal horizontale lijnen en maakt het iets makkelijker. Is natuurlijk wel stuk onnauwkeuriger.
Het afstellen zelf gebeurt met een stelschroef aan de bovenkant van de koplamp. Weet even niet of er bij de 145 een afdekking op zit. Als je het niet kan vinden is er misschien iemand die er een foto van heeft waar de stelschroef zit.
Bij mijn alfa 146 heeft de garage de koplampen afstelling afgebroken door er aan te zitten. Ik kwam er pas in de winter achter (half jaar later). Het zijn plastic stel-schoeven die in het koplamhuis zitten (niet zichtbaar), die breken snel als je te ver draait. Met name bij oudere autos is dit plastic verhard en breekt snel af. Het gevolg...je kan je lamp weggooien omdat de spiegel los in het lamphuis licht en nergens meer op reageert (ook niet op de electrische bediening).
Bij oudere alfas afblijven dus en het beste alleen electrisch bedienen.
Er zit een inbus 5 op aan de bovenkant. Zoals gezegd, het is broos plastic in de meeste 145/146 dus het breekt snel. Ik ben nu op de sloop stukke 145/146 koplampen uit elkaar aan het trekken om van veel lampen weer een paar goede te maken voor m'n eigen 146je, die moet in maart ook weer naar de APK.
Ook ik ben de lul , de vrouw zegt: volgens mij staan je lampen niet goed !! oke draai ze wel een stukkie naar beneden ,nu werken ze allebij niet meer,afgebroken