Jeroen S
Guru
Guru

BPM+kosten kenteken

wo feb 25, 2009 21:36

Heeft er iemand ervaring met het invoeren van een auto vanuit belgie?
Het gaat om een 75TS (nieuwprijs € 20.416)

Er is me al verteld dat dit nooit veel kan kosten... Maar ik kan nergens concreet vinden wát het me nou zou gaan kosten.
Dus misschien is er iemand die ervaring heeft met invoeren vanuit België.
Hoe gaat dit in zn werk? En hoe krijgt de verkopende partij zn vrijwaring? en waar word de auto op mijn naam geschreven?

Ennn Wat gaat het me kosten?? :roll:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: BPM+kosten kenteken

wo feb 25, 2009 22:12

Vraag het eens aan Graffiaturo hier op het forum.Arjan heeft volgens mij vorig jaar nog een 75 TS geïmporteerd en op NL kenteken gezet.Stuur hem een P.B.je en je weet het. :wink:

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo feb 25, 2009 22:32

10%procent rest bpm + 125 euro voor voertuigonderzoek + kenteken. Apk kun je daar ook doen maar ook gewoon bij je eigen keurstation
Shut up and ride!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: BPM+kosten kenteken

wo feb 25, 2009 22:34

10%procent rest bpm
Dat 'schijnt' tegenwordig niet meer zo te zijn en daarmee dus veel voordeliger voor zo'n oude auto. :idea: Ik kan het zo snel niet terugvinden op de site van de belastingdienst. :?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 25, 2009 22:43

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php kan je de gegevens invullen en dan zegt die vanzelf wat het moet kosten.

Je moet wel het bouwjaar weten.

Na 1 minuut googlen: http://www.bpmberekenen.com/
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 25, 2009 22:51

Uitgaande van een auto uit 87 met een verkoopwaarde van 1500 euro:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robkg op wo feb 25, 2009 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 25, 2009 22:52

kortom geen bpm meer, registratiekosten 96 euro..... koopje dus!

Jeroen S
Guru
Guru

wo feb 25, 2009 22:54

Mijn dank is groot!
Geen BPM betalen dus 8)

bralfa
Guru
Guru

wo feb 25, 2009 23:28

soms verandert er nog wel eens wat ten goede ;-)
Shut up and ride!

Jeroen S
Guru
Guru

wo feb 25, 2009 23:36

soms verandert er nog wel eens wat ten goede ;-)
Niet vaak idd, maar t gebeurt :D

Lennart
Member
Member

do feb 26, 2009 19:01

Die 10% rest-BPM is al een tijdje geleden afgeschaft, maar is nog hardnekkig in ieders geheugen blijven hangen.

Als een auto ouder is dan 19 jaar en 6 maanden, is er geen BPM meer verschuldigd. Zit de leeftijd daar dichtbij, is het nihil.

Keuren en kenteken is inderdaad 96 euro, maar je hebt wel APK plicht, dus er komt zo'n 50 euro bij.

Ik raad je aan om het RDW niet APK te laten keuren, zeker niet met een oude Alfa. Gewoon meteen doen bij je oude vertrouwde adresje meteen als je je kenteken binnen hebt. Overigens staat het kenteken bij particulieren wel meteen op je naam, dus licht je verzekeringsmaatschappij van te voren in!! (sowieso nodig als je een 1dagskenteken gebruikt.

Nog een tip: Maar geen keurafspraak met het RDW, maar ga gewoon op de dagen dat je mag keuren zonder afspraak en zorg dat je om half acht/8 uur op de stoep staat. Dan ben je als eerste aan de beurt en sta een half uur later weer buiten.

Nog een tip: je kan in Duitsland een 5 daags kenteken halen, kost iets van 80 euro. Mag je in de EU mee rijden, dus ook geschikt om een auto in Belgie wil ophalen. Is inclusief WA dekking dat kenteken. Handig, als je geen oprijwagen hebt of aanhanger met E-rijbewijs. (er zijn bedrijven in NL die dit 5 daags kenteken voor je kunnen regelen).

Nog een tip: internet is heel handig voor het opzoeken van bepaalde dingen :-). www.rdw.nl www.douane.nl www.5daags.nl

Jeroen S
Guru
Guru

do feb 26, 2009 19:19

Hele handige tips!
En bedankt voor de info!

Alleen gaat voor mij voorlopig t feestje niet door..(auto is al verkocht)
Maar misschien handig voor n volgende keer.. of voor iemand anders natuurlijk 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

do feb 26, 2009 19:21

Nog een tip: je kan in Duitsland een 5 daags kenteken halen, kost iets van 80 euro. Mag je in de EU mee rijden, dus ook geschikt om een auto in Belgie wil ophalen. Is inclusief WA dekking dat kenteken. Handig, als je geen oprijwagen hebt of aanhanger met E-rijbewijs. (er zijn bedrijven in NL die dit 5 daags kenteken voor je kunnen regelen).
Waarmee je meteen zodra je de NL grens passeert officieel belastingontduiking pleegt... mits je domicilie hebt in NL... Je mag er overal in de EU mee rijden dus... behalve in NL...

Nu is de douane daar wel een BEETJE coulant mee volgens hun eigen site maar bij de 2e keer gepakt worden heb je meteen een naheffingsaanslag te pakken...

Ben zelf ook wel eens "gepakt" in zo'n situatie... een 1967 Ford Cortina GT gekocht in Italie... netjes in Italie de formaliteiten geregeld... naar de notaris voor het overschrijven... 5-daagse verzekering met groene kaart erbij dus lekker zelf naar NL gereden... doodmoe bij mijn (toenmalige) vriendin aangekomen... paar uurtjes slaap gepakt en in het holst van de nacht met de Cortina naar mijn eigen woning in Amsterdam gereden... was nog geen 20 KM op weg of ik werd al aangehouden... werd door de heren rijkspolizisten vriendelijk met "Buona notte" begroet (Italiaans kenteken tenslotte... en we zijn een naar buitenlanders toe beleefd volkje...) en op mijn even vriendelijke "Goedemorgen heren van de Hermandad!" kwam weer een vriendelijk "Ja! DAT dachten we al!" :lol: :lol:

Nu waren ze niet de beroerdsten... dus uiteindelijk hebben we nog een half uurtje over oude gebakjes lopen OH-en met z'n 3en maar als ze minder vriendelijk geweest waren had het vies verkeerd kunnen uitpakken... Kreeg nog wel de tip mee dat als ik nog eens van die geintjes wilde uithalen... om dat dan niet midden in de nacht te doen... maar bv tijdens de spits... dan valt het minder op... :wink:
Nog een tip: internet is heel handig voor het opzoeken van bepaalde dingen :-). www.rdw.nl www.douane.nl www.5daags.nl
Die laatste site maakt opmerkelijkerwijs GEEN gewag van de verbodenheid van het gebruiken van een dergelijk kenteken op Nederlandse bodem... of de implicaties hiervan... Ze zeggen ook niet dat het WEL mag... Komt misschien doordat ze hun diensten graag willen slijten maar echt correct is het niet...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Het Forum Café”