Af en toe is er idd geen touw aan vast te knopen.
Foute Tjoening mag wel maar een Ferrari niet.
Schiet mij maar lek

Het is nog niet eens "Ferrari"... maar "Scuderia Ferrari anno 1935"... dat was dus het
ALFA fabrieksraceteam!
Maar zo veel kennis zal wel teveel gevraagd zijn....
Welk schijnend licht heeft eigenlijk dat topic op slot gegooid en de titel aangepast?
Excuses heer Zaag,
Aangezien ik het topic niet meer kan zien, ging ik er van uit dat het om Ferrari ging aangezien de topictitel dit doet vermoeden.

Beste Heer Roel,
excuses aanvaard!
Ter elaboratie en clarificatie, het ging hierbij om een set herdrukken van het tijdschrift "La Scuderia Ferrari", complete jaargang 1935.
Zoals bekend mag worden geacht voordat je topics gaat dichtdoen en aanpassen, werd Scuderia Ferrari in 1929 opgericht en nam de rol van fabrieks race team voor ALFA ROMEO op zich tot 1939 toen de heer Enzo Ferrari (heeft ws ook nog nooit iemand van gehoord...) de verbinding met Alfa Romeo verbrak.
Volgend uit het concurrentiebeding mocht de heer E. Ferrari 5 jaren niet onder de naam Ferrari actief zijn en dus deed hij dit onder de naam "Auto Avio Costruzioni".
Pas na WW2 toen het beding verlopen was, richtte hij in 1947 Ferrari SpA op, het bedrijf dat hedentendage nog actief is onder deze naam.
De mod opmerking dat het dus geen Alfa content heeft raakt kant nog wal, roept om onmiddellijk ingrijpen en is een BLAMAGE voor de SCARB die met deze actie compleet maar dan ook werkelijk COMPLEET voor schut gaat!
Met de vriendelijke groeten van Zaag
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...