Op Autoweek met Fred van Lingens donker roodmetallic exemplaar.
http://www.autoweek.nl/video.php?id=1135
Ik ben vanmorgen met de 159 een traject gaan verkennen: geen zout gezien, en ben net terug van rondrijden met Monti... Zonder verwarming is dat berekoud, maar toch ontzettend leukJa Marino , dat van die middenmotor is een hardnekkige misvatting .
Vermoedelijk heeft de presentator de begrippen injectie en onrsteking door elkaar gegooid ,
want de montreal is voorzien van een thyristorontsteking . Wel door puntjes aangestuurd .
Maar voor de rest een heel leuke reportage . En als je dit zo weer hoort en ziet begint het
toh weer serieus te kriebelen om mijn oranje exemplaar aan te slingeren en een lekker toertje
gaan maken ............................ maar nu met die pekel ...............
Verwarming? Je krijg na verloop van tijd wel warme voeten van de hitte van de motor.Ik ben vanmorgen met de 159 een traject gaan verkennen: geen zout gezien, en ben net terug van rondrijden met Monti... Zonder verwarming is dat berekoud, maar toch ontzettend leukJa Marino , dat van die middenmotor is een hardnekkige misvatting .
Vermoedelijk heeft de presentator de begrippen injectie en onrsteking door elkaar gegooid ,
want de montreal is voorzien van een thyristorontsteking . Wel door puntjes aangestuurd .
Maar voor de rest een heel leuke reportage . En als je dit zo weer hoort en ziet begint het
toh weer serieus te kriebelen om mijn oranje exemplaar aan te slingeren en een lekker toertje
gaan maken ............................ maar nu met die pekel ...............![]()
![]()
Goh, het duurt 20 km voordat het blokje op bedrifjstempertuur is... Dus echt veel warmte krijg je van dat blokje niet.. En voordat de versnellingsbak warmte begint af te geven ben je ook al 100km verderVerwarming? Je krijg na verloop van tijd wel warme voeten van de hitte van de motor.Ik ben vanmorgen met de 159 een traject gaan verkennen: geen zout gezien, en ben net terug van rondrijden met Monti... Zonder verwarming is dat berekoud, maar toch ontzettend leuk![]()
![]()
![]()
Ik heb hier nu ook de Alfetta voor de deur staan. 't Is kurkdroog en de zon schijnt vol op. Zelfs met zonnebril op moeten rijden door de sterke zon! Heerlijjk!
p.s. de van die electronische enjectie viel mij ook meteen op, haha! Maar ik neem het dat soort presentatoren niet kwalijk, gezien zij zich vooral bezig houden met modern spul.
Net weer 60km gaan rijden met het apparaat, 't beestje reed schitterendAl is het maar video, toch weer leuk zo midden in de winter zo'n prachtapparaat in actie te zien. Misschien moet het in 2009 er dan toch maar eens van komen