Dat ie er water uitgooit is logisch. Het water zet uit en gaat via de overdrukklep naar buiten. Normaliter staat het niveau ca 10 mm boven de lamellen. Met je TS zou ik idd een expansievat monteren, simpelweg op je radiateur (
en ook je cilinderkop dus) geheel vol te krijgen.(en te houden).
Waarschijnlijk dien je er dan ook een ander type dop te zetten, maar ik heb geen idee welke.
Voor die hoge temperatuur denk ik in eerste instantie aan een vervuilde radiateur. Ik neem tenminste aan dat je de thermostaat al gecontroleerd hebt. ( pannetje oid)
Is je radiateur wel echt schoon en goed dan misschien eens kijken of je waterpomp zijn werk wel 100% kan doen? Als je gas geeft dient het niveau in de radiateur bij warme motor altijd wat te dalen en moet je gewoon ciculatie zien. Bij twijfel de pomp demonteren en schoepenwiel controleren. Ik heb wel eens gezien dat het schoepenwiel gewoon los op de as zat.
Ik noem zo maar wat..
