Vandaag heb ik de carbs van mijn 33 gewisseld omdat de choke kapt was en de carbs wel een opfrisbeurtje konden gebruiken. Ik had nog een extra setje liggen die heb ik dus de afgelopen tijd mooi schoongemaakt en voorzien van verse rubbers en pakkingen enzo.
Zowel de oude als de nieuwe carbs zijn 40 mm dellorto's. De oude hadden echter stationair sproeiers maat 52 en de nieuwe 45 (andere sproeiers zijn gelijk tussen de carbs). Ik heb ervoor gekozen om de sproeiers van de oude carbs in de nieuwe te gebruiken omdat het blok daarmee goed liep. Echter nu loopt ie niet zo lekker.
De motor slaat goed aan en loopt dan goed synchroon (gemeten met vacuüm tester). Bij gasgeven loopt het vacuüm over alle cilinders gelijk af en op. Maar bij gas los laten zakt het toerental niet zo snel als ik gewend ben. Blijft zeg maar even hangen en daalt dan langzaamaan, Zakt dan ook nog eens te ver in toeren waardoor ie af wil slaan. Kan dat te maken hebben met de stationair sproeiers die ik nu gebruik? Misschien toch die maat 45 sproeiers maar gebruiken in plaats van 52 dus? Of heb ik iets anders niet goed afgesteld? Ben nog niet zo thuis in de carbs, hopelijk is de oplossing simpel.