Hey Speeder,
wel even makkelijk om te vermelden dat van het wisselen van de injectoren. ik heb het nog nooit geprobeerd, . Ik vroeg of een 1.4 rail op een 1.7 blok werkt. ik was niet van plan iets te gaan wisselen vanaf de 1.7 rail naar de 1.4 rail. En logisch dat het bij jou werkte want een injector van een hoger kaliber motor levert meer druk! andersom werkt dus niet. Daar zijn we wel achter gekomen.
Maar ik heb vanmiddg een goede 1.7 rail gevonden dus die kan erop en dan gaan!!
bedankt voor de reacties
gr Tom
De druk op de injectorrail wordt bepaald door de brandstofpomp..en afgeregeld door de brandstofdrukregelaar. Daar doet je injector helemaal niet in mee. De openingstijd van de injector in combinatie met de specificaties van de injector bepaald hoeveel brandstof er ingespoten wordt. Injectietijd wordt bepaald door de ECU. Een injector levert dus geen druk....dat zeg je verkeerd.
Dezelfde injectoren zijn gebruikt op de 1.4 8v, 1.5 8v en 1.7 8v daarnaast is er nog 1 ander type injector gebruikt op een aantal oudere 1.4 modellen. Je kan dus pech hebben en die injector net treffen, maar hierboven heb ik de nummers neer gezet. LEES wat er op de injector staat en je weet of je m kan gebruiken. MAAR beter is nog om gewoon de injectoren te gebruiken die op de verroeste rail zaten. Daar heeft ie namelijk goed mee gelopen!
Wat betreft de injecierail (dat stalen buisje waar je injectoren in zitten): Voor de zoveelste keer, DIE ZIJN ALLEMAAL HETZELFDE (maakt geen flikker uit!)
Oude brandstofdrukregelaar en pulsatiedemper gebruiken, daar liep ie goed op, dus laten zitten / terug monteren.