is dat veranderd??Dit moet veranderd worden, even melden bij het RDW en je krijgt nieuwe papiertjes.
Groetjes,
Marc

Hier staat dat de RDW het kenteken bij kleurwijziging MOET aanpassen.of hier nalezen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ziging.htm

De gegevens in het kenteken dienen altijd met het voertuig overeen te komen, anders hoort het kenteken niet bij het voertuig. De voertuigeigenaar is dus verplicht om wijzigingen door de RDW aan te laten passen. Dat het geen APK afkeurpunt is is niet relevant, de politie mag in theorie je kenteken en het voertuig in beslag nemen als de gegevens niet kloppen met het voertuig. Bij alleen kleurverschillen zullen ze dat niet zo snel doen, maar je loopt een risico.Hier staat dat de RDW het kenteken bij kleurwijziging MOET aanpassen.of hier nalezen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... ziging.htm
MOETEN, dat betekent een verplichting.
Maar volgens mij is dat alleen een verplichting voor de RDW zelf (!) en niet voor de voertuigeigenaar. ALS de eigenaar een kleurwijziging doorgeeft dan moet de RDW het kenteken aanpassen.
Maar nergens staat dat de voertuigeigenaar een kleurwijziging ook zelf MOET doorgeven. Een afwijkende kleur ten opzichte van het kenteken is ook geen reden voor APK-afkeuren.
Zelf heb ik een auto die al 22 jaar geleden van kleur gewijzigd is maar het kenteken is nog altijd origineel. Nooit een probleem geweest voor de keuring. Zolang als de APK al bestaat werd-ie ieder jaar opnieuw goedgekeurd, zelfs als ik over die afwijkende kleur begon.
.

Daar had Benetton toch niks mee te maken (toch?)? Die dingen heten 'Polo Harlekijn' geloof ik. Benetton was meer van de foute 4-kleurige stuurtjes voor in de MX-5....Polo Benetton

Daar had Benetton toch niks mee te maken (toch?)? Die dingen heten 'Polo Harlekijn' geloof ik. Benetton was meer van de foute 4-kleurige stuurtjes voor in de MX-5....Polo Benetton
En ik heb een paar Polo's Harlekijn op MP gevonden en de kentekens door de RDW-site getrokken. De ene staat als groen (...) op kenteken en de andere als (heus!) 'diversen'
Jawel, de Polo in deze uitvoering heette echt Benetton. Het merk Benetton stond (toen) voor die wilde kleurcombinaties... Ieder zijn meug.Daar had Benetton toch niks mee te maken (toch?)? Die dingen heten 'Polo Harlekijn' geloof ik. Benetton was meer van de foute 4-kleurige stuurtjes voor in de MX-5....
En ik heb een paar Polo's Harlekijn op MP gevonden en de kentekens door de RDW-site getrokken. De ene staat als groen (...) op kenteken en de andere als (heus!) 'diversen'