leliens

Selespeed 156; 1e + 2e versnelling knipperen soms ook 5 en R

wo jul 09, 2008 10:14

Hallo,

Wie heeft advies voor mij. Ik heb een geweldige Alfa 156 Selespeed uit 2000 gekocht.

KMstand is inmiddels 222.000 en rijdt perfect op LPG. Selespeedhydrauliek is in 2001 vervangen.

Rijdt en schakelt perfect. Alleen af en toe knippert de 1e en 2e versnellingsindicatie en schakelbakje waardoor ik niet kan schakelen. Wat kan dat zijn?

Via Sam van Lingen uit Aalsmeer opnieuw calibereren ging perfect. Na opnieuw uitlezen intermitterende fout op selespeedunit en fout keuzesensor.

Volgens hem waren de sensoren op de selepseedunit niet los te vervangen en is er sprake van slijtage, dus eventueel nieuwe unit van euro 2600,-

Ik rijd er al een tijdje mee en als hij in de 2e versnelling knipperend zet ik hem in zijn N en vervolgens kan ik weer doorschakelen. Hij slaat geen versnellingen over. Als de auto warm wordt, lijkt het erop dat de problemen minder worden en soms helemaal weg zijn.

Kan Sam van Lingen in Houten meer uitkomst bieden?

Andretti Molletti, heb jij misschien nog een goed advies voor mij. Een selespeedunit vervangen is niet direct een eerste optie. Ik wil als eerste het keuzesensor probleem laten oplossen.

Alvast bedankt voor jullie response.

Léon

Andretti Molletti

RE: Selespeed 156; 1e + 2e versnelling knipperen soms ook 5

wo jul 09, 2008 16:21

OPEL! 8) 8) :lol: :lol:
Tecshift=selespeed :wink:

Knipperende display is je padkeuzesensor ofwel de sensor die de links - rechts beweging van je pook monitort.
de sensor is niet los verkrijgbaar, maar er zijn zat oude units in omloop ... en anders, OPEL! die hebben een tecshift van ... je raad het al: Magneti Marelli...
Misschien heeft de opeldealer wel losse onderdelen?? Anders Houten als je het heel lief vraagt... een kompleet andere unit is kolder idd!!

leliens

Re: RE: Selespeed 156; 1e + 2e versnelling knipperen soms oo

ma jul 14, 2008 13:17

Dank voor goede reactie. Zal eens verder kijken.

OPEL! 8) 8) :lol: :lol:
Tecshift=selespeed :wink:

Knipperende display is je padkeuzesensor ofwel de sensor die de links - rechts beweging van je pook monitort.
de sensor is niet los verkrijgbaar, maar er zijn zat oude units in omloop ... en anders, OPEL! die hebben een tecshift van ... je raad het al: Magneti Marelli...
Misschien heeft de opeldealer wel losse onderdelen?? Anders Houten als je het heel lief vraagt... een kompleet andere unit is kolder idd!!

leroy 90
Newbie
Newbie

do sep 13, 2012 14:24

Mag ik vragen wat uit eindelijk het probleem was?
Ik heb op dit moment het zelfde probleem.
in bezit:
2x alfa 155 2.5 V6 SB '92 en 1.8 16v WB G3 '98
4x alfa 90 2.0i, 2.5 V6, 2.5 V6 en 3.0 2de 3.0 in NL
In bezig gehad:
4x alfa 145 1.9jtd, 1.8 16v, 1.6 16v, 1.4 16v G3
1x alfa 155 2.5 V6 SB '93
1x Fiat Punto 1.4 GT turbo

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za sep 15, 2012 18:44

sensoren zijn gewoon los te bestellen bij de fiatdealer, kijk maar een op www.selespeed.de voor de onderdelennummers

Terug naar “Algemene Technische vragen”