Op 5 Mei jongstleden kocht ik mijn blauwe Sjuul, Benna Ruggine...
Daarbij mooi 2 bosjes sleutels....
Aan het ene bosje een aluminium (neem ik aan) staafje met wat, naar ik aanneem, een arreteerkogeltje is? Het zit iig onder veerspanning...
Heb me nooit afgevraagd waar het voor diende... had zoiets van... erfenisje van de vorige eigenaar... zal wel gediend hebben om iets te blokkeren... blijft er mooi aan zitten, souvenirtje... leuke sleutelhanger...

Ben ik net bezig om met Benna te klooien om de benzinemeter aan de praat te krijgen... krijg rare meetresulaten dus denk... ik loop even naar de Berlina waarvan de meter werkt... meet ik die even op...
Trek de rubber mat in de kofferbak omhoog.... Heb ik echt misschien al 10 jaar niet meer gedaan... en wat ligt daar pontificaal boven op de tank?
Een volkomen identiek aluminium pennetje!
Zelfde diameter... zelfde materiaal, zelfde kogeltje, zelfde ringetje, zelfde lengte & dikte en zelfs op dezelfde ruwe manier afgesneden!
Op 4 Mei j.l had ik er nog geen een... Nu heb ik er dus TWEE! En uit twee verschillende Alfa's afkomstig! En ze zijn NIET van mij afkomstig!

WAT is het het? En waar dient het voor? Wat heeft het met 105 Alfa's te maken? Etc, etc....
Wie oh wie?