thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Bue & Me ervaringen

do jul 03, 2008 09:41

Wie heeft er praktijkervaring met het Blue & Me (eventueel met NAV) systeem van Fiat/Lancia/Alfa. Werkt dit een beetje? Hoe is de verstaanbaarheid van de handsfree functie etc. Hoe is de geluidskwaliteit van de radio etc.? Kun je er een wisselaar op aansluiten?

Thanks alvast.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

RE: Blue & Me ervaringen

do jul 03, 2008 10:46

Blue & Me is het beste systeem op de markt voor HandsFree bellen met bluetooth zondermeer !
Meeste toestellen werken prima samen :
-Samsung moet je wel tot 10 keer Seriele poort weigeren, ook om telefoonboek te copieren is omslachtig : dit zou te wijten zijn aan een oudere(goedkopere ?) Bluetooth versie bij Samsung toestellen zegt men bij onze importeur .
-De meeste toestellen zet je in 1 keer alle telefoonnrs over, sommige (mijn Nokia E70 bvb.) moet je ze 1 voor 1 zenden .
-Nokia zie je geen Provider weergegeven enkel het Bluetooth teken duid op verbinding
-Ericsson zie je de provider wel en kan 't ook sms'n voorlezen
-LG, Blackberry, htc, iPaq, etc. heb ik voor klanten al met succes gekoppeld zonder problemen : 1 klant met Blackberry kon zelfs over 6000 contacten probleemloos vinden .

Je kan zowel met de stuurbediening als met spraak bedienen en zelfs de 2 door mekaar gebruiken, de stuurbediening gaat zo vlot dat je zelden naar spraaksturing grijpt .
Beltonen neemt het systeem ook over en zo kan ik (ik heb verschillende betonen) aan de toon al horen wie't is : m'n vrouwtje, collega's, vrienden, zakenrelaties, etc. of 'n onbekend Nr. .

Klankkwaliteit is perfect : geen ruis o.i.d. zoals bij de meeste andere systemen waarvan Parrot nog't beste is : Pioneer Avic D3 bvb. werkt met Parrot Bluetooth wat niet compatibel is met Windows Driven toestellen (vb. htc,iPaq,etc) . Blue&Me heeft uiteraard geen problemen met Windows aangezien het 'n product is van de Fiat Groep én Microsoft .

Cd-wisselaar is het meest overbodige accessoire geworden dankzij de USB aansluiting koppel je 'n iPod of 'n Memorystick of sommige MP3 spelers eenvoudig aan . Met de stuurbediening (desgewenst ook spraak) selecteer je vervolgens via Mediaspeler muziek op artiest, nummer, playlist, etc. .

Nav : Navigatie is er nu enkel Blu & Me Nav ; Dit werkt met Pictogrammen (géén kleurkaarten) & je krijgt je kaarten (Benelux voor ons) meegeleverd op 'n CD-rom (die gebruik je niet in de auto) die al voorgeladen is op 'n tevens bijgeleverde Memorystick . Je kan de CD-rom ook downloaden op 'n grotere memorystick (als je bvb. nog kaarten bij wil) of zelfs op je iPod .Bediening gaat via de stuurbediening en met spraak welke je door mekaar kan gebruiken : de spraakherkenning is prima zelfs 'n beetje dialect stoort niet . Begeleiding is vrij correct, je hebt enkel geen overzichtskaart maar 't voordeel is wel dat't allemaal voor je neus is af te lezen en je niet opzij naar de middenconsole moet kijken .

Op de nieuwe Lancia Delta & de Alfa MiTo komt ook de Blu & Me Nav Map : Hier wordt 'n contactpunt boven op de dashboardplank toegevoegd waar je 'n los toestel (van Magneti Marelli) genre Garmin/TomTom kan inpluggen zodat je ook over kleurkaarten beschikt en verder alle bediening weer via 't stuur en spraak kan doen .

Ook op Delta & MiTo komt de Instant Nav wat 'n ingebouwd GPS toestel is met SD kaarten geheugen : hier heb je (evt. optioneel afh. v.d. importeur) de kaarten van Europa beschikbaar . Instant Nav . Deze heb ik nog niet in werking gezien maar kan je als afzonderlijke optie met Blu & Me combineren .

OptiePrijzen incl.Btw in Belgie voor de MiTo :
4J3 Blu & Me : € 350
55Y Blu&MeNav : € 650
54K Vooruitrusting draagbare GPS : € 50 (in combinatie met Blue&Me Nav te bestellen)
4CU Instant Nav : Navigatie met kleurkaarten op SD kaart : € 1.000
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Algemene Technische vragen”