Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

controle remklauwen 105 2 liter voor montage

wo jun 11, 2008 15:43

Heb de hele remmerij mooi schoon maar wil zeker weten dat het allemaal gangbaar is voordat ik de 1300 fusee ga vervangen door de 2 liter uitvoering.
De remmen zijn recent (2 seizoenen geleden) gereviseerd maar ik weet niet wat er daarna mee is gebeurd.

Kan ik de klauwen testen zonder remdruk dus met perslucht of fietspomp ;-)

Is er een hulpmiddel om de zuiger in de juiste positie te draaien (opstaande rand op zuiger) of nemen we gewoon de waterpomptang op het gedeelte dat niet in de zuiger gaat.

En dan nog een vraag over 2 ringen die zijn gemonteerd tussen de fusee en de stuurarm (stuurarm dus niet vlak op fusee gemonteerd maar met ring)
Ik zie die ringen niet op de exploded view bij Prins Bredevoort, ze hebben wel invloed op de wielstand.
Is dat gebruikelijk, alleen bij bepaalde types of moet ik sowiso de boel uitlijnen na vervangen fusees?

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Egbertone
Guru
Guru

RE: controle remklauwen 105 2 liter voor montage

wo jun 11, 2008 16:28

Eric,

Ik heb een pdf met een malletje voor een "tooltje" voor de juiste stand van de zuigers, kan ik je eventueel wel mailen.

Met een minicompressortje en een stuk remleiding (wat origineel op de klauw zit) moet het wel lukken om de klauwen te testen, om te kijken of er beweging in de zuigers zit.

Dat van die ringen weet ik niet....

Terug naar “Algemene Technische vragen”