Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

Contactslot-troubles 155

do mei 15, 2008 22:35

Na eerst deze winter bij de Gtv het contactslot moeten vervangen omdat het kapot was,is nu helaas de 155 aan de beurt.Het contactslot lijkt mechanisch een beetje versleten te zijn.Heel moeilijk rond te draaien om te starten en het lijkt wel of er iets blokkeert van binnen.En als je de sleutel een beetje heen en weer beweegt en wat optilt dan met veel geluk kun je de sleutel rond draaien.Niet handig dus.Een paar vraagjes;Is zo'n contactslot eventueel te repareren?Kan ik zondermeer een contactslot van een andere 155 monteren dit i.v.m. de startblokkering die er standaard op zit of moet ik dan nog andere moeilijke dingen gaan doen omdat weer aan het werken te krijgen?En last but not least,hoe krijg ik de oude eraf?Er zitten twee breekbouten in die los moeten om het contactslot los te maken maar deze lijken wel zo hard dat ik er met mijn centerpunt geen grip op krijg om ze los te tikken.Wie weet raad?

Frits
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Contactslot-troubles 155

do mei 15, 2008 23:19

Bij de Kappa van m'n vrouw hebben we de reserve-sleutel maar gepakt... deze is een stuk frisser dan degene waar altijd mee gestart werd (240K)
Wellicht het proberen waard, het contactslot beetje olie erin en de reservesleutel.
http://www.alfa90register.info" onclick="window.open(this.href);return false;

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 15, 2008 23:33

Alemaal al geprobeerd,Frits maar helpt niet. :? Wordt toch een nieuwe of ander contactslotje denk ik.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do mei 15, 2008 23:42

Op het artc-forum is zojuist eenzelfde topic geopend:
Ik ben dan ook begonnen hem eruit te halen maar ik kom er niet meer uit.
Ik zet de sleutel op contact, druk een palletje in en kan hem dan bijna 1 cm verschuiven, maar dan gaat hij niet meer verder..
Verder weet ik nix, maar het lijkt me wél handig om "het" antwoord als PB te sturen, ik wil m'n 155 namelijk nog niet kwijt :wink: .
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Algemene Technische vragen”