Hallo, ik heb ook nogg ff een vraagje over de nokkenasversteller. Ik las hier in een ander topic dat de verstelling al aangestuurd word bij 2100 tpm, klopt dat? In dat geval, ik heb nogal eens, bij warm weer, dat de motor van mijn 156 1.8TS een beetje bokt bij dat toerental(=40-50 kmph in 3) Nou ratelt mijn versteller ook ff bij starten, een paar seconden maar, daarna praktisch niet. Zou dat nukkige gedrag, wat lang niet altijd het geval is, veroorzaakt kunnen worden door de versteller zelf óf zou het eerder de elektroklep van de aansturing zijn? Ikheb dat plunjertje al eens ''gangbaar'' gemaakt, ging al licht op-en-neer, alleen bij een ietwat zijdelingse beweging voelde ik weerstand. Nu zijn er nog meer problemen die ik moet oplossen, zoals olieverbruik én een te hoog CO(emissie-regeling is ermee opgehouden, vermoedelijk kapotte lambdasonde, gevolg van olieverbruik?), maar nadat ik ff aan dat plunjertje gewerkt had deed de motor het wel een paar dagen iets beter, nu weer minder met die warmte. Heeft iemand een idee of info over de werking/meet- en regelvoorwaarden van een T.Spark 16v CF2? Groetjes, mark156