AlfaNewB

Auto kopen met kapotte koppakking + oprijwagen huren

vr apr 18, 2008 10:16

Alfisti,

Hoewel het een Lancia Kappa coupe (2.4 5-cilinder) betreft :oops: durf ik de vraag hier wel te stellen..

Ik kan er één kopen voor weinig met een kapotte koppakking. Motor schijnt wel gewoon te starten en
te lopen. Doen?

Dat dan na aanschaf de kop los moet en gecheckt moet worden of die nog recht/vlak is, dat begrijp ik.

Waar moet ik verder op letten (ivm met die lekke koppakking)?
Als er nog een poos mee gereden is, kan de boel natuurlijk flink oververhit zijn geraakt, maar wat voor
blijvende schade kan daardoor zijn ontstaan?

Koelwater in het blok? Gelopen met weinig olie? Hoe dit te checken voor aanschaf? Etc...

In het ergste geval, tegen wat voor reparaties zou ik dan aanlopen? Koprevisie? Complete motorrevisie?
Wat zou dat kosten en waar doen ze dat voor die 5-cilinders op benzine?

Ooh, en ik zou 'm graag gaan halen met een oprijwagen (Sprinter) die op rijbewijs B gereden mag worden.
Waar is zo'n ding te huren in Zuid-Nederland/Zeeuws Vlaanderen?

Alvast dank voor alle input!

Peter

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Auto kopen met kapotte koppakking + oprijwagen huren

vr apr 18, 2008 11:35

Peter,

Wbt de schade... Das altijd lastig. als hij nu nog loopt zal het wel alleen een koppakking zijn. Zorg dat je m koud kunt starten. en dan gewoon warm laten draaien. (bedrijfstemp) blijft ie mechanisch hetzelfde klinken dan zal t allemaal wel meevallen. Bij herstel wel proberen te achterhalen wat de oorzaak van de lekke koppakking is geweest. (radiator, waterpomp, lekkage???)

Koelvloeistof in de olie checken met aansteker bij pijlstok (vocht gaat knetteren)

Wat is t bouwjaar van de kC??? Als het een type2 is (vanaf half'98) met donker onderzijde dashboard en de prijs is goed... Dan zou IK het doen!!!
Opties???, Kleur???

Het zijn fijne, zeldzame auto's...

Bas, kSW jtd
Shut up and ride!

AlfaNewB

vr apr 18, 2008 11:49

Bas,

Jij bent toch ook weleens te vinden op Viva-Lancia, toch?

Het is een '99er, zwart metallic, beige Poltrona met nog geen 100K km..
Prijs is dermate interessant dat ik zelfs voor een koprevisie niet zou terugschrikken.

Water checken in de olie is inderdaad een goeie met een aansteker.
Maaruh, als dat zo is, moet ik 'm dan laten staan of is het na reparatie
gewoon een kwestie van olie+filter verversen en weer gaan?

Ervan uitgaande dat er geen rare mechanise bijgeluiden uit het blok komen,
wat volgens mij niet het geval is.

Peter

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr apr 18, 2008 12:05

Peter, ik ben idd. ook op Viva lancia actief.

Kleurcombi is helemaal goed!!! '99 er dan heb je als het goed is ook de standaard navi erin ook een hebbedingetje.. (was bij de mijne helaas gesloopt :cry: ) Zitten er instelbare dempers onder?

Koelvloeistof in de olie is idd olie en filters verversen (zou ik zoiezo doen) . Koppakking bij 100k km, is mi geen normale slijtage :? Dus neem in je kostenplaatje zeker een waterpomp en radiator mee. Kan natuurlijk ook aan de rijstijl van de eigenaar liggen :oops:

Fotoos!!! (to_basko@planet.nl)

Ik hoop voor je dat t wat is.

Bas
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”