Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 854
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Spider (1981) Trilling / Resonantie bij +/- 2200 - 2500 rpm

do mar 20, 2008 09:01

Gisteren heeft Barend de complete uitlaat vervangen (en koni voor gemonteerd) :D
De Spider heeft weer een mooi sportief geluid zonder dat je doof wordt in het interieur. Hier gaan we
veel plezier van hebben, met de oude uitlaat was het geluid onder de stoel even sportief als uit de einddemper.
Opzich wel erg sportief maar zeker op de snelweg vermoeiend..

Nu had ik nog een resonantie zo rond de 2200 - 2500 toeren, ik had gehoopt dat deze volledig
door de oude versleten uitlaat werd veroorzaakt maar dit is niet het geval.

Nu wil ik aankomend weekend het volgende proberen:

- diabolo rubber iets loshalen (is een polyurethaan versie) mogelijk dat deze de trillingen te sterk doorgeeft
mocht dit de resonantie verminderen dan weet ik dat het bij het hardere karakter van dit rubber hoort.
- Proberen met slangenklem te kijken of er een onbalans zit in de cardanas
- rechterdeur even uitelkaar halen (bekleding) want deze trilt ook mee, ik denk de raamophanging ofzo

Samen met Barend al gekeken of er iets aanloopt of dat er hitteschilden los zitten maar dit is niet het geval.
Iemand anders nog tips?

Nu alleen nog de reservewielbak vervangen en dan lekker genieten dit jaar (nu alleen nog wat beter weer).
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”