Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Verwarrende mail van Photobucket

do mar 06, 2008 08:45

Ik kreeg een mailtje van Photobucket.com. Daarin werd gesteld dat ik op de verkeerde manier naar mijn foto's in mijn Photobucket-albums. De manier waarop de mail was opgesteld (deadline, dreigen met deactiveren van foto's) deed denken aan spoof of phishing. Waarschijnlijk hebben meer forummers hier die mail ontvangen.

Dat is het echter niet! Op het forum van Photobucket staat deze draad.

De hele communicatie rondom het 'mislinking' probleem is één van de knulligste die ik de laatste tijd ben tegengekomen. De mail bevat een half verhaal, de Photobucket-contactpersoon op het forum komt pas op pagina twee met enigzins bruikbare antwoorden.

De gebruiker er op aangesproken op de verkeerde manier te linken. Maar dat kan iedereen zijn geweest die ergens ter wereld achter een pc'tje zit.
Er worden wel voorbeelden gegeven van verkeerde links, maar niet hoe je die zou hebben gemaakt.
Sommige Photobucketgebruikers hebben duizenden plaatjes in hun albums (ik kom met alleen de miniaturentopic al over de 2000), hoe kan je nou weten welke foto's verkeerd gelinked zijn?

Afijn, onduidelijkheid alom.

Voor degenen die verkeerd gelinkte foto's zouden hebben is de beste oplossing: afwachten.

Dan komt aan het licht welke foto's fout gelinked zijn, want na de deadline vervangt Photobucket de oorspronkelijke foto door dit plaatje:

Afbeelding

Als de foute link wordt vervangen door een juiste is het plaatje weer zichtbaar.

Als klap op de vuurpijl in al dit geharrewar stuurt Photopuzzle mij terwijl ik dit typ een mailtje dat het voorgaande mailtje per ongeluk aan mij (en een boel anderen) is verzonden... ](*,)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Verwarrende mail van Photobucket

do mar 06, 2008 08:59

Ik heb er geen last van, maar blijkbaar vond ik de aangegeven methode al makelijker om mee te werken :mrgreen:
Als ze menen te moeten gaan mopperen/klagen/zeuren breng ik mijn foto's wel bij een aandere aanbieder onder.
Genezeul om niets :?

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Re: RE: Verwarrende mail van Photobucket

do mar 06, 2008 09:07

Ik heb er geen last van, maar blijkbaar vond ik de aangegeven methode al makelijker om mee te werken :mrgreen:
Als ze menen te moeten gaan mopperen/klagen/zeuren breng ik mijn foto's wel bij een aandere aanbieder onder.
Genezeul om niets :?
Ook veel gebruikers die op de juiste manier linkten kregen die mail. Gewoon een (knullig) foutje.

Geneuzel om niets is het niet. Als er veel verkeerd wordt gelinked worden de servers te veel belast en daar hebben uiteindelijk alle gebruikers last van. Geheel terecht dat ze dat willen aanpakken. Een iets zorgvuldiger boodschap zou wel welkom zijn geweest.

Terug naar “Het Forum Café”