Koplamp en reflector zijn aangepast voor gebruik halogeenlampen. Er staat dan een keurmerk in het glas.
Halogeen retrofit lampen kan wel maar mag dus niet en geeft een verkeerd lichtbeeld.
Beter is om de oude lampunits te vervangen door moderne halogeenuitvoeringen.
Deze zijn voor redelijke bedragen te koop oa bij AR parts en the 105 workshop.
Op deze manier is het toegestaan en krijg je werkelijk een zee van licht op de juiste plaats
Eric
Klopt als een bus. Het kost je wel wat centen maar je hebt echt een zee van licht. Mijn bertone heeft beter licht dan mijn 75 (nu is een 75 volgens mij ook de auto met zo ongeveer de beroerdste koplampen ooit) en de T4 bus waar ik degelijks in rij.
Als je bij een type met dubbel koplampen de buitenste twee lampen vervangt voor type met gecombineerd dimlciht/grootlicht (dus van type met enkele koplampen) en vervolgens de binneste als verstralers gebruikt met 90W lampen erin. Zeeen van licht. Zorg wel dat al je stekkerverbindingen in orde zijn zodat je ook daadwerkelijk 12V op je lampen hebt en geen 10.5 of zo.
Evt originele bedrading gebruiken om relais te schakelen en lampen rechtstreeks voeden vanaf de accu via relais. Je heb type relais die gelijk gecombineerd zijn met zekering. Dat moet je natuurlijk niet vergeten, de boel afzekeren.
Gr,
DJ