tahir

ik weet niet hoe ze heten,rubers tussen de veren?

zo dec 09, 2007 13:57

hoi,ik heb de 17inc velgen van giallo lord gekocht,deze hebben we gister samen op mijn ts 146 erondergezet,ik zelf vind ze echt mooi staan :-)

nu is de vraag: met me vorige 195/50/15inc raakte de wielrand (weet niet hoe je ze noemt) de achterband als ik op de snelweg in een kuiltje kwam,nu zijn deze banden 2cm hoger en het is iets erger geworden.

me neef heeft toen we op vakantie waren er 2 rubbers tussen de achterveren laten zetten zodat de auto achter iets hoger stond en bij het veren niet teveel afzakte,ik heb van een automonteur/kennis begrepen dat ze hier ook werden verkocht en ik wilde op marktplaats kijken voor een tweedehandse,

maar hoe heten ze nu? ik weet niet op welk trefwoord ik moet zoeken

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: ik weet niet hoe ze heten,rubers tussen de veren?

zo dec 09, 2007 14:06

veerwegbegrenzers....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

tahir

Re: RE: ik weet niet hoe ze heten,rubers tussen de veren?

zo dec 09, 2007 14:10

veerwegbegrenzers....
bedankt ravado :wink:

kosten nieuw ook niks heb ik net gezien :lol:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 09, 2007 14:37

nee is idd tientjes werk... Je beinvloedt wel het weggedrag ermee.... Ik ben er niet zo'n voorstander van.... Wat voor maat band ligt er op??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 14:44

Kunt ook de spatbordranden uit laten rollen. de meeste bandenhandels/velgenboeren weten wel een adresje hiervoor. Als de banden kaal zijn kun je ook een smallere/lagere band proberen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

tahir

zo dec 09, 2007 14:47

nee is idd tientjes werk... Je beinvloedt wel het weggedrag ermee.... Ik ben er niet zo'n voorstander van.... Wat voor maat band ligt er op??
er ligt nu 205/40/17inc eronder,maar met 195/50/15 raakte het ook wel de wielkast

tja,wat moet je anders,ik heb geen zin om er nieuwe schokbrekers achter te gooien :roll:

tahir

zo dec 09, 2007 14:58

Kunt ook de spatbordranden uit laten rollen. de meeste bandenhandels/velgenboeren weten wel een adresje hiervoor. Als de banden kaal zijn kun je ook een smallere/lagere band proberen.
helemaal niet aangedacht,ik dacht dat het van boven de wielkast dus de band raakte,ik heb net gekeken en je hebt gelijk,het zijn de spatbordranden :lol:

daar had ik een keer iets gelezen,in strookjes de randen snijden(vanaf de binnenkant naar buiten toe en omrollen toch gewoon? dat is nog beter want de velgen zien er zo beter uit en met die veerwegbegrenzers komt de achterkant van de auto nog hoger te staan terwijl ze nu wel mooi staan :)

bedankt joh

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 15:56

Het klinkt alsof je rolomtrek wel goed is. Dan zou het dus betekenen dat de ET waarde van je nieuwe velgen te klein is en/of je schokbrekers rot zijn. Heb je spacers tussen de velgen en de naaf zitten? Haal die er dan eens tussenuit? Wat is de ET waarde van de nieuwe velgen?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 20:05

ET waarde kun je ook laten veranderen............kost wel wat natuurlijk. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

tahir

zo dec 09, 2007 20:06

Het klinkt alsof je rolomtrek wel goed is. Dan zou het dus betekenen dat de ET waarde van je nieuwe velgen te klein is en/of je schokbrekers rot zijn. Heb je spacers tussen de velgen en de naaf zitten? Haal die er dan eens tussenuit? Wat is de ET waarde van de nieuwe velgen?
et is 35,ik heb er geen spacers tussen zitten,me vorige velgen liepen ook al aan en die waren 2cm lager.
rolomtrek klopt wel denk ik want ik heb hier de minste afwijking,bij deze geeft de navigatie 100km aan als ik ongeveer 98km per uur rij de ander had ik een grotere afwijking.

ik kan pas morgen terugreageren want ik krijg dan een andere provider,ben nu effe bij een vriend :wink:

tahir

zo dec 09, 2007 20:11

ET waarde kun je ook laten veranderen............kost wel wat natuurlijk. :wink:
alles kost geld :lol:

veerwegbegrenzers kosten 20 euro bij een bedrijf in leeuwarden,effe morgen hier bij brezan informeren,ik leg ze er gewoon tussen,ik dacht dat`ik had gezien dat je gewoon de auto omhoog moest krikken doordat je dan ruimte tussen de veren had en ze makkelijk erin kon zetten.

en mocht het stug rijden of oncomfortabel zijn heb ik tenminste een oplossing tot ik het wielkast omrol of laat omrollen..en ze kosten toch niks dus is het het proberen wel waard vind ik

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 09, 2007 20:50

Is je auto verlaagd? een ET van 35 is in ieder geval niet erg veel te laag. Het hangt een beetje af van hoe breed je velg is. bij 6.5J zou je 37 moeten hebben dacht ik. Bij 7J moet je ET nog wat hoger zijn om niet aan te lopen.

tahir

wo dec 12, 2007 18:07

Is je auto verlaagd? een ET van 35 is in ieder geval niet erg veel te laag. Het hangt een beetje af van hoe breed je velg is. bij 6.5J zou je 37 moeten hebben dacht ik. Bij 7J moet je ET nog wat hoger zijn om niet aan te lopen.
sorry voor de late reactie.

hij was van voor wel verlaagt toen ik hem kocht en met de keuring toen kwamen er weer normale veren,achter weet ik het niet .

bij de 15inc was het iets minder,maar bij deze raak ik de band al bij een klein hobbeltje.

ik heb van die "rubbers" gehaald,6 voor 15euro,gaan er 2 per veer aan bijde kanten in.die ga ik als het goed is morgen tussen de veren leggen.ik verwacht er niet veel van want die kunnen denk ik loskomen,de bandenboer zij dat ik ze met snelbinders moest vastmaken :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”