do nov 15, 2007 14:44
Oef, het lijkt mij dat je iets meer tijd/geld in de preparatie van je 75 moet stoppen voordat je er met 190 mee op tarzan komt aanstuiven.
(Leren) racen met een auto die niet fatsoenlijk remt is niet wat je wil. Ik kan er (helaas) over meepraten.
Mijn advies: Doe even een kleine 'remmenoverhaul' voordat je de baan weer op gaat:
- Remblokken voorzijde eruit
- Remklauwen loshalen en schoonmaken (staalborstel, remmenreiniger)
- Cylinders een paar keer op- en neer bewegen (indrukkken rempedaal, dan weer terugduwen)
- Terugmonteren met goede blokken, bijv Ferrodo DS3000, Pagid Rood, etc. Hoeft niet kick ass spul te zijn, als het maar net een pietsje beter is dan std.
- Bij het terugmonteren ook een evt de spatplaat (indien nog aanwezig) achter de remschijf verwijderen, scheelt in de koeling.
Voor je achterremmen, daar kom je slecht bij maar is het zeker ook belangrijk dat ze gangbaar zijn en goed afgesteld. Is wel een rotklus om te doen. Vaak op een oude transaxle zitten ze muurvast en is het doffe ellende, wat leid tot plakken en trekken bij het remmen. Raceblokken zijn achter niet nodig.
Je kan de diagnose stellen door achter je remblokken te verwijderen, daar kom je vrij makkelijk bij. Zijn ze alle 4 heel egaal en gelijk afgesleten en niet verglaasd oid, dan is er niks aan de hand. Zijn er nou wel duidelijk verschillen in afslijten tussen de 4 blokjes, kan je zo zien welke cylinders vastzitten. Hoop maar dat er niks aan de hand is!
Als je klaar bent, alle vloeistof uit het reservoir halen en opnieuw vullen met DOT 4 en de hele boel grondig ontluchten zodat overal nieuwe vloeistof zit, en rijden maar!
Succes!
Groeten, Pieter
SCARB # 4710