Hoi bij het checken van de bedrading van mijn Alfa75 1.8 kom ik een doorgeknipt kabeltje tegen.... ik heb geen idee waar deze van is. Als ik hem snel een beetje naloop kom ik volgens mij uit bij het motormanagement bij de voeten van de bijrijder. Wie weet wat dit voor kabel is (rechtsonder de grote doorvoertule)? Zo te zien is dit een origineel kabeltje daar er een speciaal gaatje en tule in het schutbord zit.
Afgelopen week hebben ze de 75 wederom willen meenemen. Het is gelukkig niet gelukt maar als ik stevig optrek en doortrek houdt de motor ineens in, voorheen liep de wagen perfect. Vandaar dat ik de bedrading heb nagelopen. Dit afgeknipte kabeltje is me nooit opgevallen

maar ik zie ook geen ander uiteinde

Stationaire en bij rustig rijden loopt de motor goed. Lijkt erop dat er iets met vollast fout loopt.
De rubber van de nokkenasversteller lag eraf....en heb ook nog een stuk brood bij de bougies gevonden

(wellicht een boterham afkomstig uit het dashboardkastje

kan het misschien zijn dat de aansluiting van de nokkenasversteller verkeerd om is aangesloten of maakt het niet uit hoe deze is aangesloten....? huidige bekabeling van nokkenasversteller is: geel/zwart zit links, zwart zit rechts is dat oke?
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven....
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert...