Je kunt het beste beginnen met het gangbaar maken van het zelfstelmechanisme en de speling tussen de schoenen en de trommel zo klein mogelijk zetten. Dan zit je pedaal gelijk lekker hoog remt hij al een stuk beter.
gangbaar is het allemaal en met verder opstellen ga ik de remschoenen ws mollen met het terugplaatsen van de trommel. Snap wel wat je bedoeld, maar dat zit allemaal wel prima. Paar maandjes geleden de remschoenen, remcilinders en wiellagers vervangen.
Ik kan het niet laten, toch weer te vertellen, dat er NIETS zelfsttellend aan de achterremmen zit. Wel een stelmechanisme, dat je kunt verdraaien (=strakker stellen) in één richting en dat verhindert, dat ie vanzelf terug zou kunnen draaien (=losser).
Antwoord op je vraag:
a) wielen op de grond (of as op assteuntjes)
b) meer dan 12 kg geeft meer remdruk.
advies: probeer eerst de basisafstelling! En check van te voren de gangbaarheid van beide remdrukbegrenzercircuits. (de palletjes die onder de rubber hoes zitten moet je zo in kunnen drukken en dan weer terugveren)
Dat zal ik zeker eerst doen. Wellicht dat mn regelaar niet zo geweldig meer is (hoop het niet als ik de verhalen over de remdrukregelaars zo lees hier

)
Ik sluit echter ook niet uit dat de regelaar gewoon verkeerd afgesteld staat...en zodoende de achterwielen gewoon te weinig afremt
Ik houd jullie op de hoogte!
Thanks!