dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Kleine kentekenplaten

zo jul 29, 2007 23:54

Een Giulia is mooier met een kleine kentekenplaat voorop, net als een 156. Het ziet er gewoon beter, passender uit, vind ik.

Maarrrrrrrrrrrrrrr... het mag niet [-X

Mag dit:
Afbeelding
:?:

Net zo min natuurlijk, maar het viel me op... Wel apart, zo met de EC-NL-code in het blauwe vlakje links.

Hebben? € 189.950 meebrengen voor deze okkaziejon :wink:

Afbeelding
It's not easy, being green (kermit)

Alfisti
Member
Member

RE: Kleine kentekenplaten

ma jul 30, 2007 09:58

Ik heb hem na de zoveelste bekeuring van mijn Giulia af gehaald en weer hert normale kenteken erop gezet. Mijn buurman rijd al 10 jaar een Ferrari Testarosa met z,on kleine kenteken sticker en hij heeft nog nooit problemen gehad :roll: ??????
Het bestaan van buitenaards, intelligent leven wordt bewezen door het feit dat ze nog steeds geen contact met ons gezocht hebben.

- Alfa Romeo Stelvio Q4 Super
- Abarth 124 Spider
- Giulia Bertone GTV 2000 (1974)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 30, 2007 10:29

Een kleine plaat (model 18-2 geel) ) mag alleen als dat op het kentekenbewijs vermeld staat. Als sticker mag nooit.
(Gek genoeg hoeven kleine platen dus NIET voorzien te zijn van een landensticker/blauw vlak ) :?
Klein blauw is altijd fout omdat hiervoor geen vermelding op het kenteken staat en deze platen ook geen keurmerk hebben)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Robbie146
Full Member
Full Member

ma jul 30, 2007 19:26

Kan me zo voorstellen dat als je zo'n steigerend paard rijd af en toe zo'n bekeuring ook de kosten niet zijn 8)
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

SilverShadow
Member
Member

ma jul 30, 2007 21:20

De eerste keer werd ik nog aangehouden en kreeg ik ter plekken te horen dat ik de bekeuring thuis zou ontvangen: de tweede keer werd het echter gekonstateerd tijdens het rijden op de weg.
Om geen verdere risico's te gaan lopen en weer rijdend gezien op de weg toch maar besloten om de standaard plaat weer terug te gaan monteren.
Na 2 keer 75,= euro te hebben moeten betalen vind ik het wel leuk geweest :cry: .
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 30, 2007 22:45

Bij mij dit weekend voorste kentekenplaat van de 75 gestolen, wordt je ook niet vrolijk van.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Andretti Molletti

ma jul 30, 2007 22:49

meerdere keren staande gehouden en bij het tonen van een origineel grote voorplaat en het monteren daarvan mocht ik doorrijden.
Ik ben altijd netjes gebleven en heb me verontschuldigd, maar het gaat werkelijk nergens over...
Een iemand die zoiets constateerd, een liefhebber in zijn auto ziet, en dan denkt die moet ik bekeuren... zeg ik het subtiel: daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Maarrrr strikt genomen, regels zijn regels en het mag niet!!

tsssssss ;)

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jul 30, 2007 23:08

tsja,kleine kentekenplaten,buitenlandse import waarop ze orgineel zitten mag het wel,want dat is soms nodig ivm met de orginele verlichting.

Laatst zag ik echter een nieuw type VW jetta rijden,geimporteerd,met kleine platen,ding is EXACT hetzelfde als een nederlandese jetta,dan vraag ik met af,hoe kom je aan die goedkeuring van kleine platen????

Moet wel toegeven,kleine platen staan wel een stuk beter,je zou er zowat voor in belgië gaan wonen :mrgreen:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

wilson
Member
Member

di jul 31, 2007 20:54

Kennis van me rijdt een 166 nw model en HAD ook een klein plaatje voor (geplakt !) werd hij aan gehouden ergens in Maastricht (kijk daar trouwens ook maar dubbel uit) en werd hij door de dienstdoende bromsnor op zn motorfiets op die kleine plaat aangesproken, gaf die kennis van me het commentaar : "je rijdt zelf zeker in zo'n mooie opel vectra" bleek dus dus te kloppen en bromsnor vond het blijkbaar ook niet leuk dat hijzelf in zo'n slopel rond moest rijden, kreeg die kennis van me zonder pardon een prent !

Vanaf dat moment dus weer de normale plaat ad voorzijde op die 166 :(

Zelf rijd ik alleen maar met kleine plaat en heb gelukkig nog géén last van bromsnor gehad.

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Kleine kentekenplaten

di jul 31, 2007 21:47

tsja,kleine kentekenplaten,buitenlandse import waarop ze orgineel zitten mag het wel,want dat is soms nodig ivm met de orginele verlichting.

Laatst zag ik echter een nieuw type VW jetta rijden,geimporteerd,met kleine platen,ding is EXACT hetzelfde als een nederlandese jetta,dan vraag ik met af,hoe kom je aan die goedkeuring van kleine platen????

Moet wel toegeven,kleine platen staan wel een stuk beter,je zou er zowat voor in belgië gaan wonen :mrgreen:
In België mag het ook niet hoor . :wink: Helaas . :(

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 31, 2007 22:08

ok,maar belgische platen zijn orgineel wel kleiner dan die achterlijk grote platen die wij hier meoten monteren :lol:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member

di jul 31, 2007 22:24

Belgie heeft tegenwoordig ook grote platen,maar Italie bijv. heeft nog gewoon kleine platen voor,ook de nwe EU platen,hoe bedoel je 1 Europa??? :?

Het gaat gewoon inderdaad nergens over,achter een standaard grote plaat oke,maar voor staat het bij zoveel autoos niet meer,heet hele frontaangezicht wordt verpest.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 31, 2007 22:29

En toch zijn er befaamde ontwerpers die er toch rekening mee houden..

Maar we spreken dan wel over de mindere creaties

:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 31, 2007 23:23

Afbeelding

Tja daar kun je een aardig stukje nummerplaat op kwijt :shock: :twisted:

Ik rijdt zelf ook altijd met blauwe platen op de Gtv,terwijl dat ook niet precies mag.Maar ja ben er gelukkig nog nooit voor aangehouden.Dus zolang ik er niet voor aangehouden wordt, blijven die mooie blauwe plaatjes er op.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 01, 2007 00:54

Ik heb ook ooit met een 18.2 plaat voorop rondgereden. Met twee maanden een politieagent aan de telefoon; had me zien rijden en bij de volgende keer dat hij me zag (en die kans was groot want ik was gespot op de woon-werk route) zou ik aan de kant worden gezet :? Heb nu een achterbumper thuis liggen waar geen gewone plaat in past, eens kijken of ik iets aan het kentekenbewijs kan laten doen.

Vloeken in de kerk wellicht, maar bij deze auto vind ik dat het ook wel aardig gelukt is om het ding in het ontwerp in te passen. Iig een stuk minder log dan bij bovenstaand voorbeeld.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Het Forum Café”