
Motivering waarom je een model gekozen hebt is altijd leuk.
Ik denk dat je de Focus gekozen hebt??en in OJANJE natuurlijk
voor een HOT SW heb ik al een BAUWE
Klopt.Ik denk dat je de Focus gekozen hebt??
Ik begrijp dus dat je ook in de Type R gereden hebt. Is het nou echt zo dat er onderin niets te beleven valt of is dat omdat er boven de 6000 toeren de hel zodanig losbarst dat het LIJKT alsof daaronder weinig trekkracht is?Van al deze auto's is uitgerekend de nieuwe Focus ST degene waar ik nooit mee gereden heb. En laat dat naar verluidt nou de leukste/beste zijn. Doe mij dan maar de Civic, een lekker schreeuwijzer dat je echt een racy gevoel geeft omdat je flink toeren moet maken om van de plek te komen. Met de TurboGolf heb ik minder, die viel me als hot hatch persoonlijk tegen. Gang zit er voldoende in, maar ik vond hem wat steriel. Seat is voor mij geen overweging: te geforceerd trendy. De Mini is leuk bedoeld, maar ik ben een jongetje. De Astra is leuker dan je verwacht, maar ook wel heel erg van dik hout zaagt men turboplanken. De Clio RS ís het gewoon niet, gevoelsmatig. Daar kan ik de vinger niet echt op leggen, maar voor mij persoonlijk is het hem domweg niet. De 147 GTA is voor mij buiten mededinging, want niet nieuw meer leverbaar. En naar mijn bescheiden mening is het ook geen echte hot hatch, eerder een über-GT-hatch. Wél het vetste geluid.
De vraag is "Wat is de beste hot hatch van dit moment" . Er zijn dus mensen die boven alles toch de 'oude' Gta kiezen.Die 147 GTA moet uit de lijst... Vooral omdat iedereen toch de 147 GTA kiest bijna en je zo dus nog geen 'best of the rest' idee krijgt. Nieuwe CIvic Type-R is fantastisch qua rijden, absoluut top, ook onderin rapper dan het vorige model (allebei gereden). Golf GTI blijft een erg lekkere Hot Hatch (gereden), ligt ook erg lekker, prettige feedback. Astra OPC vind ik juist een stoer ding om te zien, lekker onderstel! Leon Cupra mag dan omgebouwde Golf GTI zijn, ik heb er weinig mee, ruit zit veel te ver naar voren, ookal is het onderstel goed, het hele zitten in zo'n bus-achtige vind ik niks, wel lekker geluidje. Clio Sport nog niet gereden dus geen mening, Mini Cooper S (Works graag) blijft erg lekker, hoogste fun factor, okee, heeft moeite de peekaas op de weg te krijgen maar qua fun mijn nummer 1. Focus ST, redelijk onderschatte auto, komt denk ik omdat er van de vorige een RS was en je nu dus niet het idee hebt dat het de topper is terwijl dat wel het geval is. Mooi ding ook in de juiste kleur.
En ja, ook ik zou dus voor de 147 GTA maar die kan beter uit de lijst, dan is namelijk de poll niet nodig...